شناسهٔ خبر: 67621396 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

برگزاری اردوی علمی "یک روز به یادماندنی" در مرکز 2 همدان

مرکز شماره 2 همدان اردوی علمی "یک روز به یادماندنی" را برای کانون یاران فعال و شورای مادران مرکز خود برگزار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، تابستان فرصتی طلایی برای برگزاری دورهمی‌ها و اردوهای علمی- تفریحی در مراکز فرهنگی- هنری کانون همدان است که در سال جاری با رویکرد مخاطب محوری و مشارکت خانواده‌ها حال و هوای اردوها خاص‌تر و متنوع‌تر شده است.

برگزاری اردوی علمی "یک روز به یادماندنی" در مرکز 2 همدان

مرکز فرهنگی- هنری شماره 2 همدان

این مرکز با هدف غنی سازی اوقات فراغت مخاطبین، آشنایی اعضا با گیاهان دارویی، کاربرد این گیاهان، نحوه کشت و پرورش گیاهان در مجموعه باغ گیاهان دارویی، تقویت حس پرسشگری در اعضا اولین اولین اردوی علمی - تفریحی -تابستانی خود را با بازدید از باغ گیاهان دارویی بوعلی سینا با حضور ۲۱ نفر از اعضای شورای مادران، کانون یاران فعال و اعضا علاقه‌مند به فعالیت علمی در تاریخ ۲۰ تیر ۱۴۰۳ برگزار کرد.

در این اردو اعضا، طی بازدید از باغ زیبای  گیاهان دارویی که در مساحتی بیش از ۳ هزار هکتار بود با  انواع گیاهان دارویی نظیر: استطوخودوس، رزماری، گل صابوتی و ستاره‌ایی، دم شیر، نیلوفر آبی و... آشنا شدند و نحوه  گل و گیاه کشت شده را مشاهده کردند و سوالات خود را پرسیدند.

کارشناس این باغ برای کانون یاران توضح داد که این باغ در فضایی به وسعت 2/3 هکتار در جنوب شهر همدان واقع شده که یکی از مجموعه باغ‌های هفتگانه گیاه شناسی کشور است که اختصاصاً به جمع‌آوری و شناسایی، استقرار و پژوهش در زمینه گیاهان دارویی می‌پردازد.

برگزاری اردوی علمی "یک روز به یادماندنی" در مرکز 2 همدان

تحقیق و مطالعه در زمینه سازگاری، بررسی‌های فنولوژیک، حفاظت از گونه‌های در حال انقراض، امکان بررسی روش‌های کاشت و اهلی کردن گیاهان دارویی از طریق افزایش تنوع گونه‌های گیاهی دارویی به صورت زنده و همچنین تولید و تکثیر این گونه‌ها جهت انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و افزایش فرهنگ عمومی مردم در ارتباط با گیاهان دارویی از جمله اهداف اصلی باغ گیاه شناسی تخصصی غرب کشور است.

با توجه به اقبال عمومی جامعه از گیاهان دارویی، این مجموعه می‌تواند توجه دانش‌آموزان، دانشجویان و محققان علوم گیاهی، پزشکی، داروسازی و همه افراد علاقه‌مند را در محیطی زیبا بر اساس اصول طراحی منظر جلب نماید و به عنوان یک فضای مناسب گردشگری در استان همدان مورد بازدید قرار گیرد.

برگزاری اردوی علمی "یک روز به یادماندنی" در مرکز 2 همدان

در این بازدید اعضا متوجه شدند که باغ از قسمت‌های مختلفی چون مجموعه گیاهان علفی و بوته‌ای دارویی و معطر، مجموعه درختان و درختچه‌های دارویی،  مجموعه گیاهان پیازی و لاله‌ها، مجموعه گلخانه‌ها و محوطه تکثیر،  استخر گیاهان آبزی،  قسمت خشک کردن نمونه‌ها،  قسمت عرق‌گیری تشکیل شده است و بعد از آشنایی از این قسمت‌ها بازدید کردند.
پس از این بازدید و اردوی علمی جذاب به پارک بانوان رفتند و اعضا به استراحت و بازی و شادی پرداختند .

در بخش پایانی با اعضا قرار گذاشته شد گزارش مشاهدات خود را مکتوب ثبت نمایند و تحویل بدهند و در جلسه بحث علمی به گزارش خوانی بپردازند.

برگزاری اردوی علمی "یک روز به یادماندنی" در مرکز 2 همدان

مرکز فرهنگی- هنری شهرستان فامنین

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فامنین برنامه اردو و بازدید علمی از تولیدی صنایع چوب و فلز را برای ۱۸ نفر از اعضا کودک و نوجوان با هدف آگاه سازی و افزایش اطلاعات برگزار کرد.

در این اردوی علمی، اعضا از کارگاته تولیدی صنایع چوب و فلز بازدید کردند و مدیر تولید آنها را با تمام مراحل تولید مبل و صندلی آشنا کرد و به سوالات آنها پاسخ داد.

این اردو برای اعضا بسیار جذاب و دیدنی بود. این اردو با همکاری کانون یار نمونه « محمدرضا حیدری » برگزار شد.

برگزاری اردوی علمی "یک روز به یادماندنی" در مرکز 2 همدان

برچسب‌ها:

نظر شما