شناسهٔ خبر: 67620423 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

ایلان ماسک همکاری با اوراکل را گسترش می‌دهد

ایتنا - ایلان ماسک، تاجر آمریکایی گفت که XII به مذاکرات برای گسترش توافق موجود با اوراکل پایان داده است.

صاحب‌خبر -
ایلان ماسک تاجر آمریکایی در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که تصمیم برای پایان دادن به مذاکرات، که اولین بار توسط روزنامه «The Information» گزارش شد، در زمانی است که XEI در حال ساخت «قوی‌ترین گروه آموزشی در جهان» است.

به گزارش ایتنا، مراکز داده، ابررایانه‌هایی را در خود جای می‌دهند که برای آموزش مدل‌های زبانی استفاده می‌شوند که برنامه‌های هوش مصنوعی مولد مانند GBT Chat را اجرا می‌کنند.

ماسک تابستان گذشته XAI را پس از موفقیت بزرگ چت‌ربات کمپانی OpenAI، چت جی‌پی‌تی راه‌اندازی کرد.

از آن زمان، او تلاش‌های خود را در این زمینه تشدید کرد و ده‌ها متخصص از شرکت‌های دیگر از جمله تسلا را جذب کرد و یک چت بات به نام "گروک" راه‌اندازی کرد.

 

ماسک گفت که XII در حال ساخت یک ابر رایانه مجهز به 100000 واحد پردازش گرافیکی Nvidia است، تراشه‌هایی که برنامه‌های هوش مصنوعی مولد را آموزش و اجرا می‌کنند. به گفته ماسک، این شرکت هوش مصنوعی برای 24000 تراشه NVIDIA از Oracle قرارداد بسته بود.

ماسک اظهار داشت: رقابت اصلی ما به این بستگی دارد که سریع‌تر از هر شرکت هوش مصنوعی دیگری باشیم.

این خبر حدود یک ماه پس از آن منتشر شد که وال استریت ژورنال گزارش داد XII در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک ابر رایانه در ممفیس، ایالت تنسی است تا بتواند با رقبای خود که سال ها از آن در توسعه هوش مصنوعی مولد جلوتر بودند، پیشی بگیرد.

سهام اوراکل در معاملات بعد از ظهر با 3 درصد کاهش به 140.80 دلار رسید. ارزش سهام این غول فناوری از ابتدای سال تاکنون 34 درصد جهش داشته است.

نظر شما