شناسهٔ خبر: 67619724 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۴طرح برای تقویت زیرساخت های برق کهگیلویه وبویراحمد هدفگذاری شد

یاسوج -ایرنا-مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت:به تازگی۱۴طرح برای تقویت زیرساخت های برق استان کهگیلویه وبویراحمد هدفگذاری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،علی اسدی چهارشنبه شب در نشست بررسی مشکلات حوزه فوق توزیع شبکه برق کهگیلویه و بویراحمد افزود:براساس بررسی های کارشناسی صورت گرفته برای پایداری شبکه برق کهگیلویه و بویراحمد با توجه به کمبودهای کنونی بخشی از این زیرساخت ها تا پیش از رسیدن پیک بار در تابستان سال آینده و بقیه تا سال ۱۴۰۶ اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این طرح ها پس از عبور از دوره پیک برق تابستان آغاز می شود تاکید کرد که ۲۰هزار میلیارد ریال اعتباربرای این طرح ها پیش بینی شده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تاکید کرد:افزایش ظرفیت ۲دستگاه ترانس بهمن و مختار در شهرستان بویراحمد از ۳۰ به ۵۰ مگاوات و افزایش ظرفیت پست چهار گچساران از ۳۰ به ۵۰مگاوات از مهمترین این زیرساخت هاست.

وی عنوان کرد: افزایش پست برق شهرستان چرام،احداث خطوط پست شهر سی سخت، احداث پست و خط آریوبرزن و تعمیر ترانس و ایستگاه اصلی گچساران از دیگر طرح های یاد شده است.

اسدی خاطرنشان کرد: تکمیل خط دو مداره دیشموک به قلعه رییسی از دیگر برنامه های شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد است به طوری این طرح بهار سال آینده بهره برداری می شود.

وی با بیان اینکه طرح ۲مداره دیشموک به قلعه رییسی ۱۴۰کیلومتر طول دارد که احداث هر کیلومتر ۳۰۰میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز دارد بیان کرد: این طرح از شاخص ترین خدمات دولت در کهگیلویه و بویراحمد است.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به اینکه در صورت بروز یک حادثه در برخی شهرستان های گرمسیری مانند گچساران و باشت احتمال خاموشی های برق وجود دارد تاکید کرد: فراهم کردن پایداری شبکه برق در این مناطق ضرورت دارد.

محمدعلی روستا همچنین به نیمه کاره ماندن برخی طرح های کشاورزی به علت نبودن امکان اتصال پمپاژ برق اشاره کرد و افزود: تقویت شبکه برق. استان نیازی اجتناب ناپذیر است.

وی همچنین از آمادگی استان برای تامین زمین مورد نیاز طرح های توسعه حوزه برق خبر داد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به رشد چشمگیر مصرف برق استان نسبت به۲سال پیش تاکید کرد:عزم دولت برای پایداری شبکه برق استان جدی است.

رسول روستایی افزود: در حالی که پیک مصرف برق مشترکان کهگیلویه و بویراحمد ۲سال پیش ۵۱۰مگاوات بوده امسال میزان پیک برق استان به ۵۵۰مگاوات رسیده است که این آمار نشان می دهد باید برای توسعه شبکه برق استان برنامه ریزی شود.

وی حامل انرژی برق را افزون بر رفاه شهروندان، زیرساخت توسعه اقتصادی در بخش های صنعت و کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: اجرای ۲۴زیرساخت برنامه ریزی شده چشم انداز خوبی در این حوزه ترسیم کرده است.

نظر شما