شناسهٔ خبر: 67618875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ورود پشه آئدس به مازندران/ گزارشی از ابتلای به بیماری دنگی داده نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به مشاهده پشه آئدس یا همان دنگی در یکی از شهرهای غربی این استان گفت: تاکنون موردی از ابتلای به گزش و بیماری دنگی در مازندران گزارش نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، فرهاد غلامی امشب_چهارشنبه بیستم تیر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارشی مبنی بر مشاهده پشه دنگی در این استان اظهار کرد: در چند روز اخیر گزارشی مبنی بر مشاهده پشه آئدس در یکی از شهرهای غربی استان داده شد.

وی رعایت و توجه به موارد بهداشتی برای پیشگیری را از بیماری لازم دانست و افزود: تاکنون موردی از ابتلای به گزش و بیماری دنگی در مازندران گزارش نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران عنوان کرد: این بیماری ویروسی از طریق نیش پشه آئدس آلوده منتقل می‌شود و در نواحی گرمسیری و نیمه‌گرمسیری دیده می‌شود، همچنین در موارد خفیف باعث تب بالا و علائم شبیه آنفلوانزا می‌شود.

غلامی با بیان اینکه در موارد شدید می‌تواند منجر به خونریزی خطرناک، افت ناگهانی فشارخون و مرگ شود، افزود: تب دنگی شدید یک وضعیت اورژانسی است و اگر اخیراً به ناحیه‌ای رفته‌اید که تب دنگی در آنجا شایع است و تب دارید باید سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید.

وی خاطرنشان کرد: علائم هشداردهنده شامل شکم‌درد شدید، استفراغ، مشکل در تنفس یا خون در بینی، لثه‌ها، استفراغ و مدفوع می‌شوند.

نظر شما