شناسهٔ خبر: 67617856 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

تاسیس ۵ دانشکده جدید در دانشگاه آزاد همدان

صاحب‌خبر -

معاون آموزشی مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با بیان اینکه تاسیس پنج دانشکده جدید در دانشگاه آزاد اسلامی همدان مصوب شده است گفت: تاسیس دو دانشکده دیگر نیز در دست اقدام است.

بهروز بیات با بیان اینکه در سال گذشته طرح تاسیس دانشکده‌ها از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، به‌ منظور ایجاد یک بازوی علمی در کنار بازوی اجرایی در دانشگاه ارائه شد اظهار کرد: موضوع دانشکده‌ها این است که در کنار این بازوی اجرایی دانشگاه، یک بازوی علمی شبکه‌ای متشکل از اعضای هیات‌علمی دانشگاه به وجود ‌آید.

وی در ادامه افزود: همچنین عملیاتی کردن آموزش در عرصه برای تمام رشته‌ها تقریبا مشابه رشته‌های علوم پزشکی و نیز ایجاد ارتباط مفید و موثر بین دانشگاه و جامعه از دیگر اهداف این طرح است.

معاون آموزشی مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با بیان اينکه اين مهم بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی عملیاتی می‌شود گفت: ماموریت‌های زیادی همچون چگونگی بازبینی رشته‌های مختلف در دانشگاه، تاسیس رشته‌های جدید، یا تغییر و تلفیق رشته‌ها و ایجاد گروه‌های میان رشته‌ای از اهم فعالیت‌هاست.

وی در ادامه اظهار کرد: چگونگی برگزاری امتحان جامع به صورت استانی یا کشوری، تالیف منابع درسی، تاسیس مجلات علمی، بازنگری سرفصل‌ها و به‌طور کلی هر موضوع علمی مربوط به آموزش و پژوهش دانشجویان و اعضای هیات‌علمی از این طریق قابل انجام است.

بیات تصریح کرد: برهمین اساس پنج دانشکده، فضای مجازی، هوش مصنوعی و فناوری‌های پیشرفته، صنعت ساختمان و محیط زیست، بازار و کسب و کار ، جامعه و رسانه، ملکرانی و تمدن در این دانشگاه مصوب شده است.

وی همچنین بیان کرد: دانشکده علوم و فناوری‌های همگرا و کوانتومی نیز به صورت مشروط مورد تایید قرار گرفته است.

معاون آموزشی مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی همدان خاطر‌نشان کرد: در دانشکده فضای مجازی، هوش مصنوعی و فناوری‌های پیشرفته رشته‌های مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، مهندسی برق و ریاضیات و علوم کامپیوتر ( ریاضی کاربردی)، در دانشکده صنعت ساختمان و محیط زیست رشته های مهندسی معماری، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، منابع طبیعی و محیط زیست دانشجو می‌پذیرد.

وی يادآور شد: در دانشکده بازار و کسب و کار گروه‌های آموزشی مدیریت، اقتصاد و حسابداری و مالی در دانشکده جامعه و رسانه،گروه روانشناسی عمومی، تربیت بدنی، هنر، معماری و شهرسازی، جغرافیا، علوم اجتماعی، فرهنگ و ارتباطات و زبان و ادبیات فارسی در دانشکده ملکرانی و تمدن گروهای آموزشی تاریخ و باستان شناسی، محیط زیست انسانی، گردشگری و زیارت، زبان فرهنگ و ملل، حقوق،علوم سیاسی، فلسفه الهیات و معارف اسلامی دایر خواهد بود.

بیات در پایان خاطرنشان کرد: دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی نیز به زودی در این واحد دانشگاهی راه‌اندازی خواهد شد.

گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

 

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما