شناسهٔ خبر: 67617712 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تکذیب واگذاری کشت و صنعت مغان به ستاد اجرایی - اکونیوز

اقتصاد ایران: سازمان خصوصی سازی واگذاری کشت و صنعت مغان و چهار شرکت دیگر به ستاد اجرایی فرمان امام را تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، در پی انتشار یک توییت در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) مبنی بر واگذاری پنج شرکت به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) سازمان خصوصی سازی  ضمن تاکید بر تحقق شعار سال و بر اساس رویکردها و سیاستهای اخیر سازمان، و هم راستا با مردمی سازی اقتصاد و افزایش شفافیت و رقابت، واگذاری شرکتهای دولتی مشمول واگذاری از طریق بازار سرمایه در دستور کار قرار گرفته است.


بر همین اساس، در خصوص پنج شرکت مذکور در توییت انتشار یافته، به اطلاع می رساند که تشکیل پرونده دو شرکت گاز پارسیان و جم، از ماهها قبل در سازمان خصوصی سازی شروع شده بود که هم اکنون در مراحل پایانی عرضه از طریق فرابورس می باشند.
در خصوص دو شرکت پالایش نفت آبادان و طراحی و ساختمان نفت نیز اخیرا، مرحله پذیرش را طی کرده و فرایند تشکیل پرونده دو شرکت در فرابورس آغاز شده است.

در خصوص شرکت کشت و صنعت مغان هم پس از واگذاری به خریدار بعلت پاره‌ای مشکلات، قرارداد در سال 1399 از طریق هیات داوری ابطال گردید و هم اکنون فرایند حسابرسی ویژه در خصوص شرکت در حال اجرا است که بطور همزمان فرایند پذیرش این شرکت از طریق فرابورس آغاز گردیده و بدیهی است که پس از پذیرش در فرابورس، فرایند قیمت گذاری این شرکت و نهایتا عرضه آن از طریق فرابورس اجرا خواهد شد.لذا، قویا واگذاری شرکتهای مذکور به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تکذیب می گردد.

خاطرنشان می گردد که سازمان خصوصی سازی خود را ملزم به رعایت قوانین و مقررات در واگذاری ها میداند و این اطمینان را می دهد که از این مسیر تخطی نخواهد کرد. 

بدیهی است سازمان خصوصی سازی انتشار توییت مذکور را کذب و در راستای تشویش اذهان عمومی دانسته و از طریق مراجع قضایی پیگیر این موضوع خواهد شد.

نظر شما