شناسهٔ خبر: 67620136 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

تکذیب ادعای واگذاری پنج شرکت به ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

19 دی آنلاین: سازمان خصوصی سازی ادعای واگذاری پنج شرکت دولتی به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را تکذیب و اعلام کرد: واگذاری شرکت‌های دولتی مشمول واگذاری از طریق بازار سرمایه در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -
سازمان خصوصی سازی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی انتشار یک توئیت در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) مبنی بر واگذاری پنج شرکت به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به اطلاع مردم شریف ایران می‌رساند: ضمن تاکید بر تحقق شعار سال و بر اساس رویکردها و سیاست‌های اخیر سازمان خصوصی سازی و هم راستا با مردمی سازی اقتصاد و افزایش شفافیت و رقابت، واگذاری شرکت‌های دولتی مشمول واگذاری از طریق بازار سرمایه در دستور کار قرار گرفته است.
بر همین اساس، در خصوص پنج شرکت مذکور در توییت انتشار یافته، به اطلاع می‌رساند که تشکیل پرونده دو شرکت گاز پارسیان و جم، از ماه‌ها قبل در سازمان خصوصی سازی شروع شده بود و هم اکنون در مراحل پایانی عرضه از طریق فرابورس است.
سازمان خصوصی سازی در این اطلاعیه افزود: در خصوص دو شرکت پالایش نفت آبادان و طراحی و ساختمان نفت نیز اخیراً، مرحله پذیرش را طی کرده و فرایند تشکیل پرونده دو شرکت در فرابورس آغاز شده است.
بر اساس این گزارش، در خصوص شرکت کشت و صنعت مغان هم پس از واگذاری به خریدار به علت پاره‌ای مشکلات، قرارداد در سال ۱۳۹۹ از طریق هیأت داوری ابطال شد و هم اکنون فرایند حسابرسی ویژه در خصوص شرکت در حال اجرا است که به طور همزمان فرایند پذیرش این شرکت از طریق فرابورس آغاز شده و بدیهی است که پس از پذیرش در فرابورس، فرایند قیمت گذاری این شرکت و نهایتاً عرضه آن از طریق فرابورس اجرا خواهد شد.
لذا، قویاً واگذاری شرکت‌های مذکور به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تکذیب می‌شود.
خاطرنشان می‌شود که سازمان خصوصی سازی خود را ملزم به رعایت قوانین و مقررات در واگذاری‌ها می‌داند و این اطمینان را می‌دهد که از این مسیر تخطی نخواهد کرد.
سازمان خصوصی سازی انتشار توئیت مذکور را کذب و در راستای تشویش اذهان عمومی دانسته و از طریق مراجع قضائی پیگیر این موضوع خواهد شد.

نظر شما