شناسهٔ خبر: 67616782 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

همایش شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور برگزار می‌شود

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با اشاره به برگزاری هشت هزار همایش شیرخوارگان حسینی در کشور و ۴۵ برنامه در دیگر کشورها گفت: مادران می‌توانند با کودکان شیرخوار خود، امام حسین(ع) را به جهانیان معرفی کنند.

صاحب‌خبر -

داود منافی‌پور روز چهارشنبه -۲۰ تیر در نشست خبری اعلام برنامه های همایش شیرخوارگان حسینی در آستان امامزاده صالح گفت: بیست و دومین سال برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی را در حالی آغاز می‌کنیم که شاید کسی فکر نمی کرد این مراسم امسال در ۴۵ کشور و بیش از هشت هزار نقطه از ایران برگزار شود.

وی با اشاره به مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) در کربلا گفت: نسل کنونی سوال می‌کند چرا مشکی می پوشیم و چرا گریه می‌کنیم که می توان با بیان مصیبت نوزاد شیرخوار امام حسین (ع)به این شبهات پاسخ داد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل برگزاری این مراسم در کشورهای جهان این بود که مادران برای نخستین بار با فرزندان خود به سوگ حضرت علی اصغر (ع) نشستند و پیام این مراسم اعلام آمادگی برای تعظیم شعائر حسینی است و مادران فرزندان خود را نذر سیدالشهدا و امام زمان (عج) می‌کنند.

منافی‌پور اضافه کرد: اگر چه درحدود ۸ هزار برنامه شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود ولی باید به جایی برسد که هر مادر و هر زائر فرزند خود را نذر امام زمان کند و منجی فقط برای شیعیان نیست که متعلق به همه مردم جهان است.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۲ که این مراسم آغاز شد، پیاده روی اربعین نیز در سطح کشورهای دیگر شکل گرفت؛ امام حسین را نه فقط برای شیعیان که برای نجات همه مردم جهان است، سیدالشهدا(ع) دنیای همه را آباد می کند.

منافی پور درباره حضور خود در سازمان ملل و بیان مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) در این سازمان گفت: ویزای شینگن هم صادر شد ولی با بعضی از شرایطی که بنده درخواست کردم موافقت نشد. در هرحال تمام صحبت های ما در سطح جهان رصد می شود و رسانه های دشمن به تحریف این همایش می پردازند.

۳۰۰ جلسه شیرخوارگان در تهران برگزار می شود

منافی پور از برگزاری شش هزار و ۸۰ همایش شیرخوارگان با هماهنگی مجمع جهانی حضرت علی اصغر خبر داد و گفت: این برنامه در ۱۱ هزار امامزاده نیز برگزار می شود و سال های قبل در پاکستان ۴۰۰ جلسه داشتیم که اکنون تعداد این برنامه ها کمتر شده است.

وی افزود: باید بعد از ۲۵ سال به ۱۵ هزار جلسه برسیم و هنوز تا آن نقطه فاصله داریم. البته کرونا مشکلاتی ایجاد کرد و برخی رسانه ها هم کمک نمی کنند. 

وی از ظرفیت های موجود در کشورها برای برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی سخن گفت و اظهار داشت: در هند می توان هشت هزار جلسه برگزار کرد ولی تاثیر برپایی این همایش ها به گونه‌ای است که رژیم صهیونیستی اعلام کرده که در این همایش ها پادگان منجی مسلمانان شکل گرفته است. 

نماد مظلومیت امام حسین چیست؟

منافی پور همچنین به اجلاس منابر شیعه اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته سه اجلاس برای همایش منابر شیعه داشتیم که در کربلا و مشهد برگزار شد.

وی با اشاره به سابقه تقابل حق و باطل از زمان خلقت انسان تاکنون گفت: راز موفقیت حضرت علی اصغر نماد و پیام است و خدا از ابتدای خلقت، نماد را برای هدایت بشر خلق کرد و با نمادسازی و تصویرسازی می توان حقیقت را ارائه کر

وی با بیان اینکه شیطان برای کربلا یک نماد ساخت، افزود: در چین بیش از یک میلیارد انسان بر روی ستاره خوشبختی تاکید دارند و اژدهای خوش شانسی نماد آنان است.

منافی پور از پیراهن سیدالشهدا به عنوان نماد مظلومیت امام حسین یاد کرد و گفت: دشمنان حضرت علی پیراهن عثمان را نماد جریان باطل قرار دادند و یزید نیز روز عاشورا پیراهن عثمان را به تن کرد.

وی با اشاره به جایگاه پیراهن امام حسین در منابع شیعه در پاسخ به ایرنا گفت: امام زمان با این پیراهن ظهور می کنند و از دشمنان انتقام سیدالشهدا را می گیرند. فاطمه زهرا نیز در قیامت پیراهن فرزندش را به همراه می آورد.

منافی پور اضافه کرد: من این موضوع را نزد بسیاری از مراجع و علما مطرح کردم که همه آن را تایید می کنند. در همایش منابر شیعه دو هزار نفر از عالمان نیز این موضوع را قبول دارند.

نظر شما