شناسهٔ خبر: 67616452 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با ابزار جدید گوگل، اطلاعات شخصی خود را در فضای دارک‌وب پایش کنید!

به‌زودی می‌توانید با کمک ابزار جدید گوگل، اطلاعات شخصی خود را در فضای دارک‌وب پایش کنید.

صاحب‌خبر -

بر اساس گزارش Fast Company، گوگل قصد دارد تا اوایل مرداد ۱۴۰۳ سرویس نظارت بر فضای دارک‌وب را که با عنوان Dark Web Report نیز شناخته می‌شود، به تمام کاربران خود در ۴۶ کشور از جمله آمریکا و انگلیس ارائه دهد. این قابلیت قبلاً فقط برای کاربرانی که اشتراک گوگل وان داشتند دردسترس بود.

ابزار Dark Web Report در صفحه‌ی Results about you قرار خواهد گرفت که با مراجعه به وب‌سایت Myactivity.Google.com دردسترس قرار دارد.

قابلیت Dark Web Report گوگل، اعماق تاریک الگوریتم‌هایی را که به اشتباه وارد مسیرهای غیرقانونی دیجیتال شده‌اند اسکن می‌کند تا ببیند آیا اطلاعات شخصی شما در دارک‌وب فاش شده است یا خیر. این اطلاعات شامل مواردی مثل نام، آدرس، شماره تلفن و حساب‌های ایمیل افراد می‌شود.

Dark Web Report به‌خصوص برای کسانی قبلاً قربانی هک‌های دسته‌جمعی، افشای اطلاعات یا سرقت هویت شده‌اند، بسیار کاربردی است. به‌عنوان مثال چند ماه قبل اطلاعات ۷٫۶ میلیون کاربر AT&T در دارک‌وب فاش شد و این غول مخابراتی را مجبور کرد گذرواژه‌های همه‌ی کاربران آسیب‌دیده را بازنشانی کند.

سرویس‌های دیگری مثل Proton Mail و LastPass درحال حاضر قابلیت‌هایی دارند که دارک‌وب را برای کشف اطلاعات کاربر و گذرواژه‌های فاش‌شده بررسی می‌کنند و درصورت یافتن نتیجه به کاربر هشدار می‌دهند.

منبع زومیت
انتهای پیام/

نظر شما