شناسهٔ خبر: 67616311 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

اپل احتمالا هوش مصنوعی خود را به‌جای اسپیکر هوم‌پاد، به یک «ربات رومیزی» مرموز اضافه می‌کند

صاحب‌خبر -
گروه فناوری: مجموعه ویژگی‌های Apple Intelligence به یکی از مورد انتظارترین پلتفرم‌های هوش مصنوعی تبدیل شده است. کاربران iOS می‌توانند در پاییز سال جاری به‌طور آزمایشی از این ویژگی‌ها استفاده کنند که شامل مجموعه‌ای فوق‌العاده‌ از ابزارها برای خلق محتوا، ویرایش و غیره می‌شود. هرچند هوش مصنوعی اپل با انتشار iOS 18 روی گوشی آیفون و آیپد دردسترس قرار خواهد گرفت، اما سرنوشت سایر محصولات این شرکت چه خواهد بود؟ طبق گزارشی جدید، اولین سخت‌افزار هوشمند خانگی اپل که از Apple Intelligence پشتیبانی می‌کند، هوم‌پاد نیست؛ بلکه یک ربات رومیزی خواهد بود.
مارک گرمن از بلومبرگ می‌گوید هوش مصنوعی Apple Intelligence در نیمه‌ی اول سال آینده به سیری و دستگاه‌هایی مانند ویژن پرو اضافه خواهد شد. گرمن ادعا می‌کند اولین سخت‌افزار خانگی اپل که از Apple Intelligence پشتیبانی خواهد کرد، یک ربات رومیزی مبتنی‌بر هوش مصنوعی خواهد بود.
با اینکه گزارش بلومبرگ جزئیات زیادی درمورد ربات هوش مصنوعی اپل ارائه نمی‌دهد، اما گرمن قبلاً درمورد علاقه‌ی اپل به رباتیک صحبت کرده بود. او در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳) به دستگاه خانگی رومیزی پیشرفته‌ای اشاره کرده بود که از فناوری رباتیک برای جابه‌جایی نمایشگر استفاده می‌کند.
باید دید اپل در آینده غیر از آیفون و آیپد، Apple Intelligence را در چه محصولات دیگری ارائه خواهد داد و آیا واقعاً روزی ربات رومیزی معرفی خواهد کرد یا خیر.

نظر شما