شناسهٔ خبر: 67616260 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

به همت سوره مهر؛

«نیمه روشن ما» به بازار کتاب آمد

کتاب «نیمه روشن ما» با گردآوری خسرو عباسی خودلان منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا مجموعه داستان «نیمه روشن ما» به همت خسرو عباسی خودلان شامل ۱۳ داستان از نویسندگان استان البرز، استان تهران و همدان با موضوعاتی مختلف در اقلیم‌های مختلف به چاپ رسید. داستان‌های کتاب با محوریت مولفه‌های بومی و ایرانی انتخاب شده‌اند و به آیین‌ها، رسوم و زیست‌بوم‌های ایرانیان پرداخته‌اند.

بیشتر داستان‌های کتاب در جشنواره‌های معتبر برگزیده و برای رده سنی بزرگسال در نظر گرفته شده‌اند.

داستان‌های «نیمه روشن ما» شامل «وقتی مهتاب بر گوراب‌ها می‌تابد» از خسرو عباسی‌خودلان، «نوبت اسماعیل» نوشته مرتضی فرجی، «زاینده‌رود دختر ندارد» از سمیه سیدیان، «حریم» اثر ندا رسولی، «چقد خنده می‌آید بهت!» نوشته سالومه‌سادات شریفی، «هلال کوچک ماه» اثر مریم میرزایی بسطامی، «آشوب» نوشته شیدا محبی، «باد زار، زار می‌کند مرا» اثر سپیده نازیار، «حبانه‌های آتش» نوشته بهناز غره‌داغی، «پل» اثر الهام امیری، «خدا وسیله‌ش رو می‌رسونه» به قلم لیلا بهرامی، «اسکنان» نوشته نصرالله کوه‌فر و «دستجرده علیا» اثر ژاله معینی می‌شود.

عباسی خودلان درباره نحوه نگارش و انتشار کتاب می‌گوید: «از سال‌ها پیش در حوزه هنری استان البرز و دیگر مراکز، جلسات نقد و بررسی کتاب داستان برگزار میکردیم. در این جلسات، نویسندگان داستان‌های خود را می‌خواندند و تلاش می‌کردیم داستان‌هایی بنویسیم که هر خواننده از هر جای ایران با خواندن متوجه آن شود و به زیست بوم و فضاهای قومی و اقلیمی بپردازد. بر همین اساس فراخوانی منتشر شد و با دریافت آثار، داستان‌هایی که قوی‌تر بودند و ویژگی‌های یک اثری بومی داشتند، انتخاب شدند که نهایتاً در قالب یک مجموعه داستان به چاپ رسید.»

سوره مهر اخیراً «نیمه روشن ما» را با شمارگان ۵۰۰ نسخه، در ۲۱۶ صفحه و قیمت ۱۹۵ هزار تومان عرضه کرده است.

نظر شما