شناسهٔ خبر: 67616002 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

برق مراکز اقامتی به هیچ عنوان نباید قطع شود - اکونیوز

اقتصاد ایران: اطلاع‌رسانی افزایش دمای هوا، جلوگیری از قطعی برق مراکز اقامتی، لزوم ارائه سیاست‌های شفاف به‌منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت بلیت‌ از جمله نکات مطرح شده در ستاد خدمات سفر بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ویژه دهه اول ماه محرم با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری و رییس ستاد همچنین اعضا امروز چهارشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳ در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد.

شالبافیان با تسلیت ایام ماه محرم، افزود: با توجه به حجم سفرهای پیش رو تابستانی از یک سو و تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی از دیگر سو تشکیل این جلسه ستاد به‌منظور هماهنگی بین اعضا حائز اهمیت است. طبیعتاً سفر پرحجم خواهد بود و مسئولیت ما و همکارانمان در استان‌ها را مضاعف می‌کند.

وی به حجم متقاضیان سفر طی هفته پیش‌رو اشاره و توصیه کرد و ادامه داد: تغییرات آب و هوایی و قطعی برق از موضوعات مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد، روزهای پیش رو گرم خواهد بود و احتمال قطعی برق وجود دارد. باید رصد با دقت به‌منظور قطع نشدن برق مراکز اقامتی صورت گیرد.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بر پیگیری این موضوع از طریق ستادهای سفر استانی و استانداری‌ها تاکید کرد و توصیه به مسافران برای رعایت الگوی سفر را نیز حائز اهمیت دانست.

شالبافیان اطلاع‌رسانی گرمای هوا در صدا و سیما همچنین زیرنویس اطلاعیه‌های ستاد سفر را در انتخاب زمان سفر موثر دانست و افزود: توجه دادن به مسافران برای انتخاب زمان سفر و پیش بینی تمهیدات لازم حتماً می‌تواند کمک‌رسان باشد.

ضرورت استفاده از ظرفیت تعزیرات برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت بلیت

وی به موضوع نرخ جدید بلیت‌های هواپیما از سوی شرکت‌های هواپیمایی اشاره کرد و افزود: نیاز است که سازمان هواپیمایی کشور چارچوب سیاستگذاری خود را برای مجوز پروازهای خارجی، تعداد پروازها به مسیرهای مختلف و اعلام شفاف قیمت‌ها از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی مشخص و بسته سیاستگذاری را ارائه دهد. وقتی می‌گویید ایرلاین‌ها به قیمت انجمن پایبند باشند باید این قیمت‌ها شفاف مشخص باشد، برخی مسیرها افزایش قیمت زیادی داشته‌اند که این موضوع وقتی به قیمت تورها انعکاس پیدا می‌کند، قابل مدیریت نیست.

معاون گردشگری ادامه داد: افزایش قیمت مسیرهای پرمسافر در این ایام و تابستان نمود بیشتری دارد، سیاست‌های سازمان هواپیمایی مبنی بر چارتر تغییر نکند، زیرا اقتصاد گردشگری این مسیرها به‌طور مستقیم وابسته به پرواز است. با ابطال دیوان عدالت اداری ایرلاین‌ها انعطاف‌پذیری بیشتری خواهند داشت.

شالبافیان لزوم نظارت تعزیرات و استفاده از این ظرفیت را در راستای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت بلیت هواپیما و نظارت بر سایت‌های غیر مجاز را مورد تاکید قرار داد و افزود: در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما فنری است که باز شده است و اگر این موضوعات مدنظر قرار نگیرد حاکمیت ابزاری برای برخورد با این فنر باز شده ندارد.

لزوم اطلاع‌رسانی مراسم‌های آیینی شهرستان‌های سراسر کشور

وی درباره بیماری تب دونگی متذکر شد: استان‌های جنوب شرق و شمالی دقت کنند این موضوع به درستی اطلاع رسانی شود تا فضای گردشگری داخلی تحت تاثیر قرار نگیرد.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با بیان اینکه این ایام مملو از مراسم آیینی در سراسر کشور و فرصت خوبی برای گردشگران و زائران در راستای آشنایی با فرهنگ‌های مختلف و رویدادهای آیینی است، بر لزوم اطلاع‌رسانی برگزاری این رویدادها از صداوسیما تاکید کرد و افزود: همچنین تماشای این رویدادها می‌تواند در مدیریت سوانح جاده‌ای و خواب‌آلودگی رانندگان تاثیرگذار باشد.

اقدامات لازم برای اربعین و دهه آخر صفر

معاون گردشگری درباره ایام اربعین حسینی و نزدیکی آن با دهه آخر ماه صفر و زائران امام رضا بیان کرد: استان‌های ایلام، خوزستان، کرمانشاه و استان‌های پشتیبان مانند همدان که در مسیر اربعین هستند از هم‌اکنون باید تدارک اربعین را ببینند. ادارت کل میراث‌فرهنگی در کنار سایر دستگاه‌ها و ستاد اربعین در گذشته همکاری خوبی را داشتند که نیاز است اقدامات و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند. این دو رویداد کار سنگینی است و همکاری تمامی دستگاه‌ها را می‌طلبد، لذا ستادهای خدمات سفر استان نباید به تعویق بیفتد، مخصوصاً استان‌هایی که در این دو رویداد هستند.

نظر شما