شناسهٔ خبر: 67615910 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

وزیران خارجه مصر و اردن خواستار توقف جنگ غزه شدند

وزیران خارجه مصر و اردن ضمن تاکید بر لزوم توقف جنگ غزه، نسبت به خطر تشدید درگیری در شمال فلسطین اشغالی هشدار دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ «بدر عبد العاطی» وزیر خارجه مصر در کنفرانس خبری مشترک با «ایمن الصفدی» همتای اردنی خود گفت اشغال گذرگاه رفح از سمت فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، فلسطینیان را با یک فاجعه انسانی روبرو می‌کند.

وی افزود در دیدار با الصفدی خطر تشدید جنگ در منطقه بررسی شد که ممکن است کل منطقه را وارد جنگی گسترده کند.

بدر عبد العاطی گفت در این دیدار بر اهمیت نقش آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حمایت از فلسطین و عدم سیاسی‌کاری فعالیت آن تاکید شد.

الصفدی نیز تاکید کرد موضع اردن و مصر در مورد مساله فلسطین و خروج نیرو‌های صهیونیستی از گذرگاه رفح یکسان است. ۲ طرف در مورد ضرورت پایان یافتن جنگ غزه و فاجعه انسانی ناشی از آن توافق دارند.

وی افزود رژیم صهیونیستی ظرف ۲۷۸ روز جنگ در غزه، مرتکب جنایات جنگی بی‌سابقه در تاریخ معاصر شده است.

الصفدی همچنین گفت آنروا توسط رژیم اشغالگر هدف قرار می‌گیرد تا از این طریق مساله فلسطین از بین برود و هیچ سازمان دیگری نیست که وظایف آن را انجام دهد.

وزیر خارجه اردن حمله روز سه‌شنبه ارتش رژیم صهیونیستی به مدرسه العوده، محل اسکان آوارگان فلسطینی در جنوب غزه را جنایت جنگی دیگر عنوان کرد.

الصفدی خواهان اقدام فوری جامعه جهانی و اتخاذ اقدامات برای توقف جنگ غزه و استفاده از سلاح گرسنگی و محرومیت فلسطینیان از حق درمان و دریافت دارو شد و افزود رژیم صهیونیستی نوار غزه را نه تنها به گوری برای کودکان بلکه به گوری برای قوانین بین‌المللی و ارزش‌های انسانی مشترک تبدیل کرده است.

وی تاکید کرد کوچ اجباری مردم فلسطین خطر قرمز اردن و مصر است و آوارگی فلسطینیان چه در داخل یا خارج از آن مقبول نیست.

وزیر خارجه اردن همچنین تصمیم رژیم صهیونیستی برای تحویل مدیریت اراضی فلسطین به اداره مدنی تحت ریاست یک وزیر تندرو را محکوم کرد.

وی گفت رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۴ بیشتر مساحت از سرزمین فلسطین را در مقایسه با ۳۰ سال اخیر مصادره کرده است.

همچنین ۲ طرف بر اهمیت امنیت و ثبات لبنان تاکید کرده و نسبت به هرگونه تشدید درگیری که منجر به ورود منطقه به جنگی همه‌جانبه است، هشدار دادند. / ایسنا

نظر شما