شناسهٔ خبر: 67615851 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

ماموستا روحانی در گفت و گو با تقریب:

معرفت نسبت به قیام امام حسین(ع) از زیباترین زینت‌های انسان است

عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت آذربایجان‌غربی گفت: یادگیری و معرفت نسبت به قیام امام حسین(ع) از زیباترین زینت‌هایی است که انسان می‌تواند خود را به آن بیاراید و دانستن جریان کربلا و قیام امام حسین یکی از اهم امور است.

صاحب‌خبر -
ماموستا محمد روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به اینکه شیعه و سنی در رابطه با امام حسین(ع) اشتراکات فراوانی دارند اظهار داشت: خوشبختانه محبت خانواده و تمامی یاران پیامبر(ص) در دل اهل‌سنت وجود دارد و در این میان مسئله حضرت سیدالشهدا(ع) از پراهمیت‌ترین مسائلی است که در عقاید مسلمانان وجود داشته و همه آنها خود را در قبال این نهضت الهی مسئول می‌دانند و خواهان اعتبار گرفتن از این نهضت هستند.

وی تصریح کرد: شیعه و سنی در این مقوله که نهضت امام حسین(ع) یک نهضت الهی بوده و قیامش قیام بر حق است که در برابر ظلم و ستم ایستاد، اتفاق نظر دارند و در این راستا امام حسین(ع) سرمایه وجودش را در این راه و در پیشگاه خداوند متعال عطا کرد و درس‌های بسیار بزرگی به مسلمانان و مؤمنان تا روز قیامت داد و این موضوع از اشتراکات مسلمانان است پس می‌تواند زمینه‌ساز یک جریان بسیار مستحکم وحدتی باشد.

عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت آذربایجان‌غربی گفت: انسان نمی‌تواند چشم خود را به روی حرکت بزرگ تاریخی امام حسین(ع) ببندد و اگر انسان به واقع یک مسلمان منصفی باشد نمی‌تواند این حقیقت را انکار کند و یادگیری و معرفت نسبت به قیام امام حسین(ع) از زیباترین زینت‌هایی است که انسان می‌تواند خود را به آن بیاراید و دانستن جریان کربلا و قیام امام حسین یکی از اهم امور است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سفارش علمای اهل‌سنت در منابر و محافل و مجامع دینی همواره بر این است که والدین، فرزندان خود را به محبت اهل‌بیت(ع) تأدیب کنند تصریح کرد: در این میان نیز با توجه به اینکه جریان امام حسین(ع) از زیباترین و باشکوه‌ترین جریان‌هایی است که در بین اهل‌بیت(ع) موجود است پس علما انسان‌ها را نسبت به یادگیری این جریان یعنی ایثار، گذشت، از جان گذشتگی، طاعت و دوری از معصیت و مقابله با ظلم و جور منعطف می‌کنند.

ماموستا روحانی اظهار داشت: یکی از سفارشات بسیار اکید علمای اهل‌سنت این است که مسلمانان در کنار فروعات و اعمالی که انجام می‌دهند، محبت اصحاب و اهل‌بیت رسول خدا(ص) را از اهم امور دانسته و محفلی نیست که بحث اصحاب رسول خدا(ص) در آن نباشد چون اهل‌سنت معتقد هستند که عقیده به عنوان اصل است و اعمال انسان بر روی این اصل نهاده می‌شوند.

وی بیان کرد: بی‌تردید اگر اصل انسان سست باشد اعمال انسان نیز بی‌فایده می‌شود پس بر روی محبت و نشان دادن و ابراز محبت به اهل‌بیت(ع) و صحابه پیامبر(ص) تأکید شده و محبت هر دو برای اهل‌سنت فرض است.

انتهای پیام/

نظر شما