شناسهٔ خبر: 61454098 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

افول غیرت دینی زمینه‌ساز حادثه کربلا شد

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه گفت: در زمان امام حسین(ع) افول غیرت دینی زمینه‌ساز حادثه کربلا شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور امشب در مراسم عزاداری حسینی در ارومیه که به نام حضرت قاسم(ع) نامگذاری شده بود با اشاره به علت به وجود آمدن حادثه کربلا اظهار داشت: بی‌تردید نخستین عامل آن عدم عمل کردن مردم آن دوران به وصایای پیامبر اسلام(ص) بود.
 
وی افزود: عامل دیگر زمینه‌ساز حادثه کربلا افول غیرت دینی آن زمانه بود و در این راستا کلمه غیرت به تغییر حالت گفته شده و حتی به سرخ شدن آهن نیز در کوره، غیرت گفته می‌شود.
 
استاد حوزه و دانشگاه ارومیه گفت: در واقع غیرت به هر چیز و هر شخصی که برای انسان ارزشمند باشد و در صورتی که کسی قصد تصاحب آن را داشته باشد و ما حالت دفاعی نسبت به آن بگیریم به معنای غیرت است.
 
وی با اشاره به اینکه غیرت در سه نوع ملی، دینی و ناموسی است تصریح کرد: در این راستا غیرت در خانواده نباید به صورت افراطی باشد چون نتیجه عکس می‌دهد و از سوی دیگر باید غیرت ناموسی در مردان و حیا در زنان باشد.
 
حجت‌الاسلام خلیل‌پور بیان کرد: همچنین ۱۲۴ هزار پیامبر در مسیر غیرت دینی حرکت کرده اند و مبارزات پیامبر(ص) و موسی(ع) و سایر پیامبران به خاطر دین بود.
 
وی با ابراز تأسف از اینکه غیرت دینی در جامعه رو به افول است خاطرنشان کرد: چون اگر غیرت دینی ابتدای انقلاب تا به اکنون را مقایسه کنیم مشاهده می‌کنیم که این غیرت کمتر شده است.
 
استاد حوزه و دانشگاه ارومیه با اشاره به عوامل کاهش غیرت دینی در جامعه اظهار داشت: بی‌تردید رفتارهای غلط مسئولانی که در مسند قدرت هستند و نیز کوتاهی در مباحث فرهنگی و کوتاهی آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، تبلیغات اسلامی و رسانه‌ها سبب کاهش غیرت دینی شده است.
 
وی تأکید کرد: افول غیرت سبب شد سر امام حسین(ع)بر سر نیزه برود و بی‌شک اگر باز هم غیرت دینی در جامعه افول یابد ممکن است سرهای بیشتری برود. 
 
انتهای پیام/

نظر شما