شناسهٔ خبر: 67603304 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

ماموستا کلشی‌نژاد در گفت‌وگو با تقریب:

باید مکتب عاشورا و امام حسین(ع) را برای خود الگو قرار داد

عالم دینی ارومیه گفت: درسی که امام حسین(ع) با مکتب خود داد در دنیا بی‌نظیر است چون یک انسان با تمام خانواده در برابر دشمن قیام کرد و بنابراین می‌توان مکتب عاشورا و امام حسین(ع) را برای خود الگو قرار داد.

صاحب‌خبر -
ماموستا لقمان کلشی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با تسلیت ایام شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: حادثه عاشورا در دنیا بی‌نظیر است و پس از فاجعه‌ای که در کربلا رخ داد، امام حسین(ع) خالق یک مکتب برای رهایی تمامی انسان‌های کره خاکی شد که اختصاص به شیعه و سنی ندارد.

وی تصریح کرد: بی‌تردید درسی که امام حسین(ع) با مکتب خود به انسان‌ها داد در دنیا بی‌نظیر است چون یک انسان با تمام خانواده در برابر دشمن قیام کرد بنابراین می‌توان مکتب عاشورا و امام حسین(ع) را برای خود الگو قرار داد.

این عالم دینی با اشاره به اینکه یکی از محورهای وحدت بین فرق اسلامی، اهل‌بیت رسول خدا (ص) است بیان کرد: می‌توان به خوبی از این مسئله استفاده کرد و به رخ جهانیان کشید که اسلام برای رهایی بشریت از چنگال خونین دشمنان بشریت آمده است.

وی افزود: نجات پیامبران خدا و معجزات آنها در روزهای عاشورا بوده بنابراین تاسوعا و عاشورا روزهای بزرگی است و خود محرم نیز درس‌های بزرگی همچون آزادی، پیروزی اسلام و مسلمان و همچنین پیروزی مستضعفان بر چنگال خون آشام دشمنان بشریت است.

ماموستا کلشی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه مصیبتی که بر خاندان رسول الله(ص) آمده، جبران‌ناپذیر است بیان کرد: بی‌تردید به هیچ وجه نمی‌توان به آن یک مصیبت عادی اطلاق کرد و با این مصیبت، دل دنیای اسلام و دل هر آزادی‌خواهی در دنیا جریحه‌دار شده و شهادت امام حسین(ع) یک شهادت عادی نیست و در دنیای اسلام واجب است در این ایام برای ریحانه رسول خدا(ص) عزاداری کنند.

وی اظهار داشت: در زمان قیام عاشورا، دشمنان با قساوت تمام سر مبارک امام حسین(ع) را از تن جدا کرده و به ایشان جسارت و بی‌حرمتی کردند که این جنایت جبران‌ناپذیر است.

انتهای پیام/

نظر شما