شناسهٔ خبر: 67615750 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انهدام شبکه ۴ هزار میلیارد تومانی پولشویی و فرارمالیاتی

فرمانده کل انتظامی کشور از کشف و دستگیری اعضای یک شبکه پولشویی و فرار مالیاتی ۴ هزار میلیارد تومانی با سوءاستفاده از مدارک هویتی افراد ناآگاه و دارای ضعف مالی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سردار احمد رضا رادان در حاشیه نشست صمیمانه فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی با پلیس های امنیت اقتصادی سراسر کشور در جمع خبرنگاران از کشف و دستگیری اعضای یک شبکه پولشویی و فرار مالیاتی خبر داد و گفت: این شبکه با سوء استفاده از ناآگاهی و ضعف مالی افراد با پرداخت مبالغ ماهیانه پنج میلیون تومان با استفاده از مدارک هویتی آنان اقدام به ثبت شرکت های کاغذی و صوری می‌کردند.

وی در ادامه افزود: این افراد سود و با استفاده از مدرک هویتی در اختیار، اقدام به افتتاح حساب بانکی و خرید سیم کارت می‌کردند که در یک مورد سوء‌استفاده از همین مدارک بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان کلاهبرداری صورت گرفته است.

فرمانده کل انتظامی خاطرنشان کرد: در این پرونده شرکت های صوری صادراتی  و وارداتی ثبت و با استفاده از شگردهای مختلف ارز به خود اختصاص داده و بدین گونه از مدارک  سوء استفاده می‌کردند.

رادان در پایان عنوان کرد: در فرآیند این پرونده متاسفانه در مواردی همراهی های غیر قانونی  صورت گرفته که باعث تسهیل امور این سودجویان شده است.

انتهای پیام

نظر شما