شناسهٔ خبر: 67615423 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

برپایی محفل عزاخانه سید وسالار شهیدان در اهر - اکونیوز

اقتصاد ایران: اهر- محفل عزا خانه سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین توسط خادمیاران اهری با عنوان محفل اشک برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عشق به امام حسین (ع) گرما و سرما و سن سال نمی‌شناسد از پیر و جوان، زن و مرد همه عاشق این مکتب هستند. همه به عشق سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله حسین (ع) پیراهن مشکی پوشیده و عاشقی را فریاد می‌کنند تا تمام جهان بدانند راه شهدای کربلا همچنان ادامه دارد. آری اهالی عاشق سیدالشهدا (ع) و خادمیاران شهر اهر نیز در اولین روزها از ماه محرم این عشق را به نحو عالی به نمایش گذاشتند و مجلس روضه اربابشان را برپا کردند.

مراسم سخنرانی، عزاداری و سینه زنی دهه اول ماه محرم الحرام با عنوان محفل اشک حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) با حضور خادمیاران رضوی و عاشقان و دلدادگان حضرت امام حسین علیه السلام با مشارکت کانون مرکزی خدمت رضوی اهر و هیئات مذهبی امام هادی (ع)، سبز پوشان علوی، منتظران حضرت مهدی (عج) و روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر اهر هر روز با حضور یک سخنران و دو مداح متفاوت به صورت خانوادگی برگزار می‌شود.

در پایان مراسم خادمیاران و یاوران رضوی شهرستان با توزیع نذری در دو سمت به پذیرایی از برداران و خواهران حاضر در مراسم می‌پردازند.

پایان مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و تکریم شهیدان والامقام گمنام در پارک شیخ شهاب الدین اهری همراه شد.

فیلم: اصغر ازدست

نظر شما