شناسهٔ خبر: 67614680 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دستاوردهای باستان‌شناسی گذر کمر زرین اصفهان، حاصل همکاری شهرداری و میراث‌فرهنگی است

رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری دستاوردهای ارزشمند باستان‌شناسی گذر کمر زرین اصفهان را حاصل همیاری شهرداری و میراث‌فرهنگی دانست.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، مصطفی ده پهلوان رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه با امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان و جمعی از مدیران پژوهشگاه و اداره‌کل و علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان دیدار کرد.

مصطفی ده پهلوان رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در این دیدار گفت: میراث‌فرهنگی شکل‌دهنده هویت یک جامعه بوده و این در حالی است که ما ایرانیان بیش از ۵ هزار سال است که وارد مدنیت شده‌ایم.

رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری ادامه داد: باکمال تأسف از یک‌سو تجربه ۵ هزار سال مدنیت را نتوانسته‌ایم درست استفاده کنیم و از سوی دیگر هنوز آن‌طور که شایسته است نتوانسته‌ایم آن را درست معرفی کنیم، نمونه این غفلت را می‌توان به تجربه نیاکان به‌منظور استفاده از آب و قنات اشاره کرد که امروزه بدون توجه به آن دچار کمبود آب شده‌ایم.

او افزود: تجربه زیست منطقی نیاکان با اقلیم متنوع ایران و تنوع معماری سنتی که در همخوانی با طبیعت و اقلیم متفاوت ایرانیان است، یکی دیگر از تجارب نیاکان است که امروز از آن غفلت کرده‌ایم.

ده پهلوان تصریح کرد: اصفهان یکی از کهن‌ترین شهرهای ایران است که دارای هویتی ارزشمند و تاریخی است، لذا امروز خرسندم که تجربه کاوش گذر تاریخی کمر زرین که به دستاوردهای ارزشمندی رسید و راه حاصل همکاری صمیمانه میراث‌فرهنگی و شهرداری بدانیم که توانستند با همگرایی یکدیگر بخشی از هویت اصیل اصفهان را نجات دهند.

 

انتهای پیام/

نظر شما