شناسهٔ خبر: 67614627 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضو شورای شهر شیراز مطرح کرد

انتقال محور دروازه کازرون به بازار پروتئین شیراز

مرضیه جوانمردی فر

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز از ساماندهی محور دروازه کازرون گفت و افزود: بازار پروتئین شیراز برای ساماندهی محور دروازه کازرون راه‌اندازی شده است تا این وضعیت ناخوشایند با انتقال به بازار پروتئین از بین برود.

صاحب‌خبر -

مسعود زارعی امروز ۲۰ تیرماه در نشست مشترک خبری که در سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز برگزار شد، گفت: ۱۹ پروژه در محور سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شیراز در دستور کار قرار دارد که ارتباط مستقیم با معیشت و مشکلات مردم دارد.

وی ادامه داد: ۶ موضوع مربوط به سازمان میادین در حال ریل‌گذاری و تعیین تکلیف است. غرفه‌هایی با شرایط متفاوت به وجود می‌آیند. در منطقه ۷ و ۹ بازارچه شهرداری به شکل کاملا استاندارد مستقر شده‌اند.

عضو شورای شهر شیراز افزود: ۴۲ غرفه که استاندارد نیست جمع می‌شوند و به  غرفه‌های که زیر نظر شهرداری هستند انتقال پیدا می‌کنند و به صورت عینی به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

زارعی بیان کرد: در غرفه‌هایی که شهرداری مالک آن‌ها است با صفر کردن قیمت اجاره توسط شهرداری، ۳۰ درصد از قیمت میوه و تره‌بار کم‌ خواهد شد و به نرخ میدان به فروش خواهند رسید.

زارعی تصریح کرد: بازارچه فعلی در آینده جمع می‌شود و غرفه‌های جدید با امکانات بیشتر به وجود می‌آیند که مجموعه این اقدامات توجه به معیشت و سفره مردم خواهد بود.

 وی به بازار جدید پروتئین شیراز اشاره کرد و افزود: در کمیسیون معاونت شهرداری مجتمع بازار پروتئین مورد بررسی قرار گرفت. این طرح در خصوص محور دروازه کازرون است تا این وضعیت ناخوشایند با انتقال به بازار پروتئین از بین برود و ساماندهی شود.

زارعی در خصوص ساماندهی دستفروشان گفت: در بحث ساماندهی دست‌فروشان در سطح کلان شهرها در سطح متوسط قرار داریم. دستفروش، بارفروش و اغذیه فروش سه موردی است که در طرح ساماندهی قرار دارد و مکان‌هایی به شکلی اصولی و ثابت مشخص می‌شود تا مشکل سد معبر و ترافیک حل شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ شغل به عنوان مشاغل مزاحم تعریف شده‌اند، افزود: ساماندهی مشاغل مزاحم که باید به خارج از محدوده شهر منتقل شوند،‌ در دستور کار است و در همین راستا زمین ۳۰۰ هکتاری و ۲۸ هکتاری را به مشاغل مزاحم و ضایعاتی اختصاص داده‌ایم.

زارعی اظهار کرد: در کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ جلساتی راجع به تعیین تکلیف کارخانه سیمان، روغن نباتی، پشم شیشه و کارخانه‌هایی که مشکلاتی برای سلامتی مردم داشتند، برگزار شد و برای انتقال آن‌ها زمان‌بندی مشخص شد و زیرساخت‌های آن به شکل جدید دنبال می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما