شناسهٔ خبر: 67611773 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آلمان: حملات مکرر اسرائیل به مدارس غزه باید متوقف شود/تاکید بر انجام سریع تحقیقات

لندن – ایرنا – وزیر امور خارجه آلمان حملات مکرر ارتش رژیم صهیونیستی به مدارس نوار غزه را غیرقابل قبول توصیف کرد و با اشاره به افزایش آمار شهدای فلسطینی، خواستار تحقیقات سریع در این زمینه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، آنالنا بائربوک در این پیام که یک نسخه آن در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) وزارت امور خارجه آلمان منتشر شد، نوشت: کشتن افرادی که در مدارس به دنبال سرپناه می‌گردند، غیرقابل قبول است.

وی با بیان اینکه «حملات مکرر ارتش اسرائیل به مدارس باید متوقف شود و تحقیقات باید به سرعت انجام شود» تاکید کرد: غیرنظامیان، به ویژه کودکان، نباید در تبادل آتش گرفتار شوند

رژیم صهیونیستی روز گذشته در تداوم حملات وحشیانه علیه نوار غزه، مدرسه العوده در شهرک عبسان در شرق خان یونس را هدف قرار داد که در جریان آن ۲۹ تن به شهادت رسیده و ده‌ها تن زخمی شدند. گزارش‌ها حاکیست که آوارگان فلسطینی در این مدرسه پناه گرفته بودند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سه شنبه شب در واکنش به جنایت جدید صهیونیست‌ها اعلام کرد این قتل‌عام، اوج نسل‌کشی رژیم اشغالگر است.

این جنبش فلسطینی از همه جهانیان خواست که در همه شهرهای جهان برای محکومیت این کشتارها و توقف جنگ و نسل‌کشی، راهپیمایی خشم برگزار شود. حماس تصریح کرد: کابینه تروریستی صهیونیست‌ها بدون توجه به عواقب این جنایت‌ها به قتل و کشتار و جنگ نسل‌کشی خود ادامه می‌دهد.

صهیونیست‌ها طی ۹ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

بر اساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای جنگ اسرائیل علیه غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲ ) به ۳۸ هزار و ۲۴۳ نفر و شمار زخمی ها به ۸۸ هزار و ۱۳۰ نفر رسیده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه پیش قطعنامه‌ای را در حمایت از آتش‌بس در غزه تصویب کرد اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که مشروعیت خود را در سرزمین‌های اشغالی و عرصه بین‌الملل از دست داده است، بر تداوم جنگ اصرار دارد.

در واقع واکنش هیستریک و جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی در ۹ ماه گذشته، دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است و هر روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

برچسب‌ها:

نظر شما