شناسهٔ خبر: 67602189 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واکنش حماس به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به یک مدرسه در غزه

تهران-ایرنا-جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سه شنبه شب در واکنش به جنایت جدید صهیونیست‌ها در مدرسه العوده در جنوب نوار غزه اعلام کرد این قتل‌عام، اوج نسل‌کشی رژیم اشغالگر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره قطر، حماس از همه جهانیان خواست که در همه شهرهای جهان برای محکومیت این کشتارها و توقف جنگ و نسل‌کشی، راهپیمایی خشم برگزار شود.

این جنبش فلسطینی تصریح کرد: کابینه تروریستی صهیونیست‌ها بدون توجه به عواقب این جنایت‌ها به قتل و کشتار و جنگ نسل‌کشی خود ادامه می‌دهد.

رژیم صهیونیستی با حمله به یک مدرسه در جنوب نوار غزه جنایتی دیگر را رقم زد و خبرها حاکیست که در جریان این حمله تاکنون ۲۹ تن به شهادت رسیدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، منابع پزشکی اعلام کردند در این حمله که مدارس العوده در شهرک عبسان در شرق خان یونس هدف حمله قرار گرفته تا این لحظه ۲۵ فلسطینی شهید و ده‌ها تن دیگر نیز زخمی شدند.

در این مدرسه آوارگان فلسطینی اسکان داده شده بودند.

پیش از این جنایت، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز سه شنبه از افزایش شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به ۳۸ هزار و ۲۴۳ نفر خبر داد.

به گزارش ایرنا این وزارتخانه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۳ مورد کشتار در نوار غزه شد که در نتیجه آن ۵۰ نفر شهید و ۱۳۰ نفر دیگر مجروح شدند.

براساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین نوار غزه، شمار مجروحان این حملات وحشیانه نیز به ۸۸ هزار و۳۳ نفر رسیده است.

با گذشت بیش از ۹ ماه از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است و هر روز نیز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

نظر شما