شناسهٔ خبر: 67611458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تهیه طرح هادی برای ۴۰ هزار روستای کشور

مدیرکل دفتر امور فنی و تهیه طرح هادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: طرح هادی ۴۰ هزار روستای کشور تهیه شده که نقش مهمی در توسعه آنها داشته است.

صاحب‌خبر -

علی خوئینی در سمینار هم اندیشی خدمات فنی و مهندسی و اصول ضوابط تهیه طرح‌های هادی، گردشگری و بافت باارزش روستایی در تبریز گفت: اجرای طرح هادی به طور مستقیم در زندگی و آینده ۲۰ میلیون جمعیت روستایی نقش داشته و اجرای اصولی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح هادی راهبردهای ویژه‌ای طراحی شده، افزود: اجرای طرح هادی حساسیت‌های ویژه ای دارد به نحوی که هرچقدر یک روستا به محدوده شهر نزدیک باشد، زمین‌های آن ارزش مادی بالایی داشته و اجرای طرح هادی در آن روستا حساسیت و دقت ویژه‌ای طلب می‌کند.

خوئینی با بیان اینکه سامانه‌های مختلف مورد استفاده در بنیاد مسکن به همدیگر لینک شده است، تصریح کرد: این مسئله موجب فراخوانی بهتر مستندات شده و پاسخگویی مناسب را به ارمغان آورده است.

مدیرکل دفتر امور فنی و تهیه طرح هادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با تاکید بر اینکه هر یک از روستاها مسائل اجتماعی و اقتصادی خاص خود را دارند که در اجرای طرح هادی و سبک معماری آن تاثیر دارد، گفت: معماری روستاهایی مثل کندوان آذربایجان شرقی ایجاب می کند که در اجرای طرح هادی آن ملاحظات خاصی در نظر گرفته شود.

خوئینی، طراحی و اجرای یکدست و مشابه طرح هادی را غیر مفید دانست و گفت: لزومی ندارد در روستایی که در طول یک سال یک وسیله نقلیه هم از خیابان اصلی آن عبور نمی‌کند، معبر ۲۰ متری ایجاد شده و خانه‌های مردم تخریب شود.

وی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی را یکی از ادارات کل استانی موفق بنیاد مسکن کشور در پیشبرد اهداف بنیاد و پاسخگویی به مردم اعلام و از مدیرکل و کارکنان آن قدردانی کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی هم در این سمینار آموزش را پایان ناپذیر دانست و گفت: اصلاح فرایندها و کار کردن با سامانه‌های جدید که از دقت بالایی برخوردارند، نیازمند آموزش های مستمر است.

حجت اله سروری با بیان اینکه بنیاد مسکن ادعای بی عیب و نقصی بودن ندارد، گفت: پاسخگویی به نامه‌ها در کمترین زمان ممکن ادای حق الناس است و به تاخیر انداختن آن اشکال شرعی دارد.

وی تصریح کرد: ۳۵ درصد از مکاتبات ارجاع شده استانداری آذربایجان شرقی مربوط به بنیاد مسکن استان بوده که پاسخ داده شده است.

انتهای پیام

نظر شما