شناسهٔ خبر: 67611069 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سرپرست حجاج ایرانی امروز به کشور باز می‌گردد

حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و هیئت همراه، بعدازظهر امروز به میهن اسلامی باز می‌گردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و هیئت همراه، بعداز ظهر امروز چهارشنبه (۲۰ تیر) از فرودگاه مدینه راهی تهران می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که ۲۸ اردیبهشت ماه عازم سرزمین وحی شد در مدت حدود هشت هفته حضور در مدینه و مکه، برنامه‌های مختلفی را برای تسهیل امور زائران و ارائه بهتر خدمات اجرایی به حجاج کشورمان در دستور کار داشت.

حجت الاسلام والمسلمین نواب به اتفاق آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در بازدیدهای سرزده از هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی علاوه بر گفتگو با روحانیون و مدیران مجموعه و کاروانها و بررسی مسایل و مشکلات مطرح شده توسط زائران و نحوه ارائه خدمات به حجاج در هتل ها، مطب‌ها و درمانگاه‌های مرکز پزشکی و… ساعاتی را به شنیدن نقطه نظرات و پیشنهادات آن‌ها اختصاص می‌داد.

وی همچنین در بازدید از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه و مدینه در خصوص روند طبخ غذا و ارائه باکیفیت آن به زائران کشورمان توصیه‌هایی بیان کرد.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین در مدت حضور در مکه و مدینه دیدارهایی با زائران اهل تسنن، نخبگان، فرهیختگان، دانشگاهیان و مسئولان و دست اندرکاران ستادهای اجرایی در مدینه و مکه داشت و شنونده نقطه نظرات آن‌ها در مورد عملیات حج بود.

وی همچنین روند انتقال زائران از مدینه به مکه و بالعکس با قطار سریع السیر حرمین و فعالیت ایستگاههای اتوبوسهای درون شهری در مکه را از نزدیک بررسی کرد.

در مدت حضور زائرانی ایرانی در موسم حج تمتع ۱۴۰۳ دو اتفاق مهم شهادت آیت الله رئیسی؛ رئیس جمهور و دیگر شهدای خدمت و برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور روی داد که با هدایت و نظارت نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و هماهنگی با دست اندرکاران امور اجرایی حج، در مراسم و آیین‌هایی که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت برگزار شد حجاج ایرانی همراه و همگام با هموطنان کشورمان حضورداشتند و در دوره‌های اول و دوم انتخابات برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور کشورمان برای نخستین بار در تاریخ حج گزاری ایرانیان در پای صندوق‌های رای در مکه و مدینه حاضر شدند و آراء خود را به صندوق‌ها انداختند.

انتهای پیام/

نظر شما