شناسهٔ خبر: 67610837 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دادستان بجنورد:

دستگاه قضایی از ضابطان طرح نور حمایت می‌کند

دادستان بجنورد با تاکید بر اینکه طرح نور مصادیق کشف حجاب در جامعه را کاهش داده است گفت: دستگاه قضایی از ضابطان این طرح حمایت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا براتی‌زاده ظهر امروز _چهار شنبه بیستم تیر_ در شورای مدیران قضائی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت توجه مدیران به سازوکارهای اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول، اظهار کرد: جهت تسهیل اجرای این قانون لازم است ماهیت و ابعاد این موضوع طی نشست‌های هفتگی مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گیرد.

وی افزود: این امر علاوه بر رفع ابهامات و اشکالات احتمالی و پاسخگویی شفاف به سوالات پیش رو، تمهیداتی فراهم می‌کند که با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و قابلیت‌های اجتماعی از بروز زمینه‌های شکل گیری اختلاف در این حوزه‌ها جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی نقش اجرای این قانون در پیشگیری از وقوع جرایم حوزه اموال غیر منقول را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: مدیران حوزه‌های قضائی استان در این خصوص عزم استوار و اهتمام جدی تری داشته باشند.

براتی‌زاده با بیان اینکه انتخابات اخیر به ویژه در مرحله دوم آن واجد راهبردهای چهارگانه مورد نظر رهبر انقلاب مبنی بر سلامت، رقابت، مشارکت و امنیت بود، اضافه کرد: استقبال پرشور مردم و اهتمام جدی مسئولان برگزاری انتخابات علی الخصوص مدیران حوزه‌های قضائی در این راستا ستودنی است.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت سازوکارهای نظارتی بر عملکرد زندان‌های استان، آشنایی قضات و مقامات قضائی با نحوه عملکرد مرکز مراقبت‌های الکترونیک زندان را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: این فرایند باید تداوم داشته باشد.

سید جواد ایلالی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی نیز ضمن قدردانی از عوامل اجرای طرح نور در استان، گفت: این طرح در حوزه‌های عملیاتی به عنوان یکی از عوامل کاهش دهنده مصادیق کشف حجاب در انظار عمومی به شمار می‌رود.

وی افزود: به همین اعتبار دستگاه قضائی در این موارد از ضابطان حمایت خواهد کرد.

نظر شما