شناسهٔ خبر: 67610616 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر خبر داد:

تصویب مسیر گردشگری در مناطق بیست و دوگانه پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا- رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران از تصویب مسیر گردشگری برای مناطق بیست و دوگانه پایتخت خبر داد و گفت: نیازمند واردات اتوبوس گردشگری هستیم، از مدیریت شهری خواسته‌ایم که در بحث خرید اتوبوس‌ها، حداقل ۲۲ اتوبوس گردشگری خریداری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شورای شهر، سیداحمد علوی در نشست اعضای کارگروه گردشگری شهر تهران در ایوان ری با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه گردشگری در شورای شهر و مدیریت شهری با تاکید بر اجرای گردشگری ارزان و خانواده محور در تابستان امسال گفت: همزمان با آغاز بکار شورای ششم، بودجه گردشگری شهر تهران ۳ الی ۴ میلیارد تومان بود که این مبلغ در سال نخست فعالیت شورا ششم به ۲۵ میلیارد تومان افزایش یافت و امروز نیز به ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه مستقیم در حوزه گردشگری افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تا پیش از این سابقه نداشت که برای میراث فرهنگی و مرمت بناهای میراثی اعتباری مجزا تخصیص داده شود اما امروز یک ردیف ۴۰۰ میلیارد تومانی این بخش دارد.

تاسیس سازمان گردشگری در شهرداری تهران

علوی با اشاره به تاسیس سازمان گردشگری در شهرداری تهران، گفت: مصوبه تشکیل سازمان گردشگری از دهه ۹۰ مطرح بوده و با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، اکنون مجوز تاسیس سازمان گردشگری به شورای شهر آمده است که در جلسه هفته جاری گفت وگوها در این باره ادامه خواهد داشت.

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران با تاکید بر تلاش‌های شورای شهر در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی گفت: نمود این تلاش‌ها در اجرای کامل مدیریت شهری است و مردم باید خدمات و تلاش‌های ما را در حوزه گردشگری احساس کنند و به چشم ببینند. وقتی خانه موزه اتحاد بعد از سالها بازگشایی می‌شود و یا آنکه برای شن چاله‌ها تصمیم گیری می‌شود مردم به وضوح این اقدامات را می بینند.

به گفته علوی، اتوبوس‌های گردشگری باید در کف محلات شهر مشغول خدمات رسانی به مردم و گردشگران باشند نه آنکه پارکینگ‌ها بمانند.

تصویب مسیر گردشگری در مناطق بیست و دوگانه پایتخت

عضو شورای شهر تهران به اقدامات مثبتی که توسط شورا و مدیریت شهری در روددره‌های شهر تهران صورت گرفته اشاره و تاکید کرد: با پیگیری هایی که صورت گرفت امروز رود دره فرحزاد، روددره کن و روددره گلابدره به مسیر گردشگری تبدیل شده است.

مسیر گردشگری در مناطق بیست و دو گانه تهران

علوی همچنین از تصویب مسیر گردشگری برای مناطق ۲۲ گانه تهران خبر داد و گفت: به عنوان مثال برای منطقه ۱۸ مسیر گردشگری فیروزبر، برای منطقه ۲۱ مسیر گردشگری کودک، منطقه ۲۰ مسیر گردشگری زیارت را تعیین کرده ایم.

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر گفت: همه تلاش ما در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی آن است که حال مردم شریف تهران خوب باشد؛ بنابراین همه با باید به این نکته توجه داشته باشیم که مسئولیت سنگینی بر دوش داریم.

علوی با تاکید بر اینکه برنامه های گردشگری و اوقات فراغت برای مردم نباید مناسبتی باشد، گفت: اتفاق خوبی در خانه موزه ها در ایام ماه مبارک رمضان افتاد اما این اتفاقات باید در طول سال جاری و ساری باشد.

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر از مدیران شهری خواست تا در حوزه مرمت آثار میراثی و تاریخی که هویت شهر تهران است، اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به مرمت حمام کن نیز گفت: متاسفانه این آثار تاریخی جزو موقوفات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و وقتی به آنها می گوییم که می خواهیم این حمام را مرمت کنیم نه به ما اجازه این کار را می دهند و نه خودشان کاری می کنند.

زندان هارون الرشید در تهران به انبار تبدیل شده است

تصویب مسیر گردشگری در مناطق بیست و دوگانه پایتخت

وی به بازدید خود از زندان هارون الرشید (در دامنه کوه‌های مسگرآباد منطقه ۱۵ تهران) اشاره و تصریح کرد: متاسفانه این آثار تاریخی هم که قدمتی هزار ساله دارد نیز در دست سازمان اوقاف قرار دارد و امروز به محل نگهداری ابزار و آلات کشاورزان تبدیل شده است که از مدیریت شهری تقاضا کرده ایم برای آزادسازی آن تلاش کند.

علوی به تلاش های مدیریت شهری در مرمت بازار تهران نیز اشاره و خاطرنشان کرد: کمیته گردشگری، ایمنی و شهرسازی شورا دست به دست هم دادند تا با مشارکت مردم این مهم را اجرایی کنند و امروز وقتی به بازار تهران مراجعه می کنید بخش زیادی از آن یا مرمت شده یا در حال مرمت و نوسازی است.

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مرمت و بازآفرینی بازار تهران در وهله نخست سبب ایمنی سازی بازار شده و هویت و میراث فرهنگی ما را حفظ می کند افزود: مشارکت مردم و بازاریان سبب شد تا هزینه مرمت و بازسازی این منطقه تاریخی بسیار کاهش یابد.

علوی گفت: در حوزه گردشگری نیازمند واردات اتوبوس گردشگری برای شهر تهران هستیم، از مدیریت شهری مطالبه کرده ایم که در بحث خرید اتوبوس ها، حداقل ۲۲ اتوبوس گردشگری خریداری شود.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی گردشگری در تهران فاصله زیادی با اهداف تعیین شده پیش رو دارد، گفت: بنده به دلیل دغدغه ای که در زمینه گردشگری، میراث فرهنگی و اوقات فراغت شهروندان شریف شهر تهران داشتم وارد کمیته گردشگری شدم و این حوزه را تاکنون با عشق و علاقه دنبال کرده ام.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه مباحث گردشگری در نشستها و سیاستگذاری‌های شورای شهر تهران دارای اهمیت است، تاکید کرد: خوشبختانه امروز اگر بودجه ای در شورای شهر تصویب و نهایی می شود حتما نظرات و پیشنهادات لازم در حوزه گردشگری لحاظ می شود.

علوی از فعالان حوزه گردشگری، رسانه ها و سازمان‌های مردم نهاد خواست تا در حوزه گردشگری از شورا و مدیریت شهری مطالبه گری کنند؛ به عنوان مثال بپرسند با هزاران بودجه برای گردشگری خانوار شریف تهرانی در تابستان چه برنامه ای دارید و یا آنکه مرمت خانه وثوق الدوله و حمام کن که جزو هویت شهر تهران هستند به کجا رسید.

علوی همچنین از نمایندگان سازمان توسعه فضاهای فرهنگی درخواست کرد تا نسبت به اتمام و تکمیل پروژه صبای آیئنی اهتمام بیشتری داشته باشند چرا که به گفته او، سرمایه زیادی از شهر تهران بیش از ۲۰ سال است که درپروژه صبای آیئنی هزینه شده است و باید مردم تهران طعم و لذت استفاده از آن را هر چه سریع تر بچشند.

نظر شما