شناسهٔ خبر: 67610549 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

توضیحات سخنگوی دولت درباره نامه پزشکیان

نامه‌ای به تازگی از سوی رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران به سرپرست ریاست‌جمهوری درباره عدم عزل و نصب‌های جدید در دولت سیزدهم منتشر شده بود.

صاحب‌خبر -

توضیحات سخنگوی دولت درباره نامه پزشکیان

به گزارش تابناک به نقل از فارس؛ نامه‌ای به تازگی از سوی رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران به سرپرست ریاست‌جمهوری درباره عدم عزل و نصب‌های جدید در دولت سیزدهم منتشر شده بود.

بنا بر این گزارش؛ مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران روز گذشته در نامه‌ای به محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری، از وی خواسته بود که عزل و نصب جدیدی تا پیش از تشکیل دولت چهاردهم از سوی دولت سیزدهم صورت نگیرد.

نامه مسعود پزشکیان به مخبر

توضیحات سخنگوی دولت درباره نامه پزشکیان

توضیحات سخنگوی دولت درباره نامه پزشکیان

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی پیرامون نامه اخیر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب به سرپرست ریاست‌جمهوری درباره عدم عزل و نصب‌های جدید در دولت و اینکه آیا چنین نامه‌ای وجه قانونی دارد یا خیر؟ گفته است: این نامه درخواست رئیس‌جمهور منتخب است، البته درست است که هنوز رئیس‌جمهور مستقر نشده و الان رئیس‌جمهور، سرپرست ریاست‌جمهوری و بر عهده آقای مخبر است، اما بالاخره ایشان (پزشکیان) از مردم رآی آورده‌اند و رئیس‌جمهور منتخب هستند و درخواستی را از سرپرست ریاست‌جمهوری داشتند، البته مفاد همین درخواست پیش از این و حدود یک ماه و نیم پیش در خردادماه، از سوی آقای مخبر ابلاغ شده بود، مبنی بر اینکه تغییرات و انتصابات غیرضروری در دولت اتفاق نیفتد؛ بدیهی است که وقتی  کسی استعفا می‌دهد و یا مشکلی برای او پیش می‌آید، نمی‌شود روال جاری امور را متوقف کرد.

ابلاغیه خرداد ماه مخبر به دستگاه‌های اجرایی

پیشتر، محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری، پس از شهادت آیت‌الله رئیسی، ابلاغیه‌ای را به دستگاه‌های اجرایی مبنی بر عدم تغییر در ساختارهای سازمانی و نیروی انسانی، پیش از استقرار دولت چهاردهم صادر کرده بود.

متن نامه به شرح زیر است:

توضیحات سخنگوی دولت درباره نامه پزشکیان

بنا بر قانون استخدام کشوری هرگونه استخدام در بدنه دولت بدون آزمون ممنوع است و هرگونه تخلف از آن توسط نهادهای نظارتی پیگیری و نظارت می‌شود.

 

نظر شما