شناسهٔ خبر: 67610006 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

عناوین «ضدآب» یا «ضدتعریق» بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد

معاون اداره کل فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: استفاده از عناوین «ضدآب» یا «ضدتعریق» برای ضدآفتاب‌ها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و تمامی ضدآفتاب‌ها با گذشت زمان پاک می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)رؤیا مرجانیان، با اشاره به اینکه تولیدکنندگان کرم‌های ضدآفتاب مجاز به استفاده از عناوین تبلیغاتی غیرواقع روی محصولات نیستند، اظهار کرد: برای استفاده از ادعای ضدآفتاب مقاوم در برابر آب بایستی فرآورده آزمایش و ادعای مقاوم بودن در برابر آب ثابت شود و زمان مقاوم بودن به آب مشخص باشد.

وی افزود: همه ضدآفتاب ها، چه برچسب مقاوم در برابر آب داشته باشند یا نداشته باشند، باید دستورالعمل‌هایی را در مورد زمان استفاده مجدد را بر روی برچسب خود درج کنند تا از محافظت پوست اطمینان حاصل شود.

معاون اداره کل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: ضدآفتاب‌ها به اشکال مختلف از جمله لوسیون ها، کرم‌ها، ژل ها، استیک‌ها و اسپری هادر دسترس هستند. دستورالعمل استفاده از محصولات ضدآفتاب بسته به شکل آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد. باید همیشه قبل از استفاده از یک محصول ضدآفتاب برچسب آن را بخوانید.

نظر شما