شناسهٔ خبر: 67609955 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

وزیر کشور: به سپاه بر می‌گردم

وزیر کشور گفت: طبق قانون اساسی مدت برگزاری تا انتخاب رییس‌جمهور ۵۰ روز تعیین شده است و قانون درباره مازاد روزهایی که سرپرست ریاست جمهوری انجام وظیفه کند، چیزی تعیین نکرده است و البته منبع قانونی هم در این زمینه وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: پاسدار هستم و افتخار می‌کنم و بعد از وزارت کشور به سپاه برمی‌گردم.

وی بدون اشاره به زمان دقیق برگزاری مراسم تحلیف، این مراسم را زودتر از ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ اعلام کرد و گفت: طبق قانون اساسی مدت برگزاری تا انتخاب رییس‌جمهور ۵۰ روز تعیین شده است و قانون درباره مازاد روزهایی که سرپرست ریاست جمهوری انجام وظیفه کند، چیزی تعیین نکرده است و البته منبع قانونی هم در این زمینه وجود ندارد.

احمدی ادامه داد: مجلس و مسوولانِ برگزاری مراسم تحلیف با یکدیگر اینگونه توافق کرده‌اند که تا قبل از ۱۵ مرداد این مراسم برگزار شود. ظاهرا رییس‌جمهور منتخب هم همین را گفته‌اند.

وزیر کشور با اشاره به تلاش وزارتخانه تحت امرش برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت صددرصد الکترونیک، افزود: قدم‌های خوبی در این زمینه حداقل در کلان‌شهرها برداشتیم.

وحیدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه وزارت کشور برای برگزاری مراسم اربعین، گفت: فردا یا پس‌فردا به اتفاق وزیر کشور عراق از مرزهای مشترک بازدید می‌کنیم تا امسال نیز اربعین خوبی داشته باشیم.

وزیر کشور افزود: در اربعین امسال گذرنامه‌های عادی و زیارتی هر دو قابل قبول است.

احمدی متذکر شد: در حمل و نقل بین جاده‌ای کمبود داریم. مجوز خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس داده شده، اما خریداری نشده است. امید به خود مردم است. تا امسال نیز مثل سال گذشته که ۸۵ درصد ترددها با وسایل شخصی، تاکسی‌های اینترنتی و اتوبوس‌های خودِ مردم انجام گرفت، امیدوارم امسال نیز با همکاری خودِ مردم این اتفاق تکرار شود و البته از حمل و نقل هوایی و ناوگان دستگاه‌ها و ادارات دولتی نیز استفاده خواهد شد.

وی امنیت مرزها با طرف عراقی را «بسیار خوب» توصیف کرد و خاطر نشان کرد: تعداد زیادی از افرادی که به نیروهای فراجا در انتخابات اخیر حمله کردند، دستگیر شدند. دستگاههای نظامی، امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی به خوبی مسلط هستند و با افراد ناامن کننده برخورد می‌کنند، قرارگاه حمزه نیز اخیرا به جمع این دستگاه اضافه شده و مسوولیت‌هایش را در حوزه برقراری امنیت انجام می‌دهد.

نظر شما