شناسهٔ خبر: 67609746 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مرتضوی در حاشیه هیأت دولت:

بزرگترین تسویه نظام بانکی به میزان ۹۰ هزار میلیارد در دولت سیزدهم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بزرگترین تسویه نظام بانکی به میزان ۹۰ هزار میلیارد تومان از سوی بانک رفاه و سازمان تأمین اجتماعی در دولت سیزدهم انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: از توفیقات وزارت کار در دولت سیزدهم این بود که مطالبات سازمان تأمین اجتماعی بود که در طول این دولت پرداخت شد.

وی افزود: در طول دولت سیزدهم بالغ بر ۲۶۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین اجتماعی از طرف دولت وصول شد.

مرتضوی تاکید کرد: بزرگترین تسویه نظام بانکی به میزان ۹۰ هزار میلیارد تومان از سوی بانک رفاه و سازمان تأمین اجتماعی، خوشبختانه انجام شد.

وی با تاکید بر آنکه مطالبات رسوب شده و انباشته شده تأمین اجتماعی از سوی دولت پرداخت شده است، افزود: ۴۵ هزار میلیارد تومان بدهی پرداخت شده است و نیز ۴۵ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه صورت گرفته است این مبنا در خصوص مطالبات سازمان تأمین اجتماعی در مقایسه با سایر دولت‌ها پرداخت شده بالغ بر سه برابر کل دوران آن است.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اذعان کرد: این در حالی است که این عدد در کل همه دولت‌های گذشته، ۶۰ هزار میلیارد تومان بود. در دولت‌های قبل ۲۰ درصد مطالبات پرداخت شد، اما در دولت شهید رئیسی حدود ۶۰ درصد مطالبات سازمان تأمین اجتماعی تسویه شد.

وی گفت: اگر کسی در کشور به واسطه اخذ وام ازدواج دهکش تغییر کرده اطلاع دهد، حتماً اصلاح می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به برخی اخبار درباره استخدام‌های انجام شده در دولت سیزدهم، متذکر شد: دولت مستقر تا آخرین لحظه، هم به مجلس و مردم و هم به رئیس‌جمهور منتخب پاسخگوست. نامه آقای مخبر در رابطه با دستگاه‌های اداری بود که لازم الاجراست، ما به آن عمل کردیم، اما استخدام‌هایی که انجام شد در شرکت‌هایی بود که تابع مؤسسات عمومی هستند و طبق قوانین خود عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: در رابطه با نامه آقای پزشکیان باید از خودِ ایشان بپرسید که آیا مبنای حقوقی دارد یا نه یا قانون اساسی چنین اجازه‌ای می‌دهد؟ اما شما به عنوان خبرنگار باید از ما درباره مسوولیت‌هایی که هنوز بر عهده ماست و بر زمین مانده، بپرسید. به عنوان مثال ما باید برای شرکتی که هیأت مدیره آن هنوز کامل نیست، چه کنیم؟ عقل چه می‌گوید؟ عقل می‌گوید کار مردم نباید زمین بماند.

وی در واکنش به برخی اخبار درباره استخدام‌های انجام شده در دولت سیزدهم، گفت: دولت مستقر تا آخرین لحظه، هم به مجلس و مردم و هم به رئیس‌جمهور منتخب پاسخگوست. نامه آقای مخبر در رابطه با دستگاه‌های اداری بود که لازم الاجراست، ما به آن عمل کردیم، اما استخدام‌هایی که انجام شد در شرکت‌هایی بود که تابع مؤسسات عمومی هستند و طبق قوانین خود عمل می‌کنند.

مرتضوی ادامه داد: در رابطه با نامه آقای پزشکیان باید از خودِ ایشان بپرسید که آیا مبنای حقوقی دارد یا نه یا قانون اساسی چنین اجازه‌ای می‌دهد؟ اما شما به عنوان خبرنگار باید از ما درباره مسوولیت‌هایی که هنوز بر عهده ماست و بر زمین مانده، بپرسید. به عنوان مثال ما باید برای شرکتی که هیأت مدیره آن هنوز کامل نیست، چه کنیم؟ عقل چه می‌گوید؟ عقل می‌گوید کار مردم نباید زمین بماند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان تصریح کرد: در این جهت دولت مبلغ سه میلیون تومان به حساب کلیه بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی به صورت علی‌الحساب واریز کرد.

مرتضوی از به بهره‌برداری رسیدن چند پروژه نفتی و گازی در آینده نزدیک سخن گفته و بیان کرد: یک پروژه پتروشیمی در عسلویه و یک کارخانه تولید طلا با ظرفیت ۵۰۰ کیلو تولید سالانه در سیستان و بلوچستان به زودی افتتاح می‌شود. علاوه بر این دو پروژه بزرگ، چندین سامانه و تعداد قابل توجهی پروژه کوچک در حوزه‌های بهداشت و درمان، تعاون و ورزش تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

نظر شما