شناسهٔ خبر: 67620229 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

سید حسن نصرالله:

دشمن به جنوب حمله کند ما با جان خود از آن دفاع خواهیم کرد/ مقاومت از جنگ نمی‌ترسد/ رئیس جمهور منتخب ایران با پیام خود بر ادامه حمایت از مقاومت مُهر تایید زد

دبیرکل حزب‌الله لبنان در پاسخ به تهدیدات وزیر جنگ رژیم اسرائیل هشدار داد در صورت تجاوز به خاک لبنان، مقاومت اسلامی با هیچ تجاوزی مماشات نخواهد کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در مراسم بزرگداشت فرمانده شهید محمد نعمه ناصر در مجتمع امام مجتبی(ع) در جنوب بیروت گفت: شهدای «طوفان الاقصی» از روشن ترین مصادیق کشته شدن در راه خدا و کسانی هستند که در راه خدا به شهادت می رسند، زیرا آنها در نبرد روشن و صریح حق می جنگند که هیچ شبهه و غباری بر آن وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد من در مراسم فرماندهان شهید صحبت می کنم، آرزو دارم که اگر می توانستم در مراسم بزرگداشت هر یک از شهدا حرف بزنم و عمرم را در خانه ها و میان خانواده هایشان سپری کنم، ولی متاسفانه به دلایل متعددی این امر امکان ندارد.

دبیرکل حزب الله گفت همه شهدای ما، شهدای راه خدا هستند، همه آنها فرمانده و راهنمایان راه، شهدای عزت، کرامت و شرافت هستند.

وی خاطر نشان کرد: فرماندهان حزب الله هنگامی که بخواهند صحبت کنند، با اعتماد به نفس و روحیه بالا سخن می گویند.

 اسرائیل در بدترین روزهای خود به سر می‌برد
دبیرکل حزب الله گفت: شهید حاج ابونعمه در جنگ جولای 2006 به مدت 33 روز در جبهه نبرد حضور داشت، و در ادامه برای مقابله با داعش به سوریه رفت و نیز در رویارویی ها در برخی مناطق شرقی(با تروریستها) شرکت کرد.

وی تصریح کرد ما در دهمین ماه جنگ با دشمن قرار داریم و همچنان مبارزه می کنیم، از زمان ورود ما به این نبرد، اهدافی برای آن مشخص کردیم، دشمن به دستاوردهای ما اعتراف دارد و آن را راهبردی قلمداد می کند.

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد ما با نبرد خود می توانیم دشمن را به خود مشغول کرده و از تجاوز به غزه باز داریم.

وی افزود برخی طرفها در خارج این نکته را درک می کنند که توقف جبهه شمال، با توقف تجاوز به غزه مرتبط است.

نصرالله گفت ارتش رژیم اشغالگر از کمبود در بسیاری از زمینه ها رنج می برد، آنها مجبور هستند حریدیم ها را وادار به سربازی کنند.

وی تاکید کرد اهدافی همچون فرسایش و تضعیف دشمن در زمینه اقتصادی و اجتماعی و زمینه های دیگر محقق شده و این امر، دشمن را وادار به توقف جنگ خواهد کرد.

نصرالله اظهار داشت دشمن این روزها در بدترین ایام تاریخ خود به سر می برد، برخی تحقیقات در خصوص هفتم اکتبر، نقاط ضعف دشمن را فاش کرده است.

 دبیرکل حزب الله گفت : تمام آنچه در غزه جریان دارد، دلیلی بر شکست رژیم اسرائیل است و این شکست، جنگ و تجاوز آن را تاکنون به شکست کشانده است.

وی خاطر نشان کرد جنبش حماس از طرف خود و تمام محور مقاومت مذاکره می کند، آنچه حماس بپذیرد، همه ما می پذیریم، این نبرد، نبرد آنهاست.

نصرالله اظهار داشت خواستار هماهنگی جنبش حماس با ما درباره مذاکرات نشده ایم، ما تمام تصمیمات حماس را تایید کرده و تا آخر با آن همراه هستیم.

دبیرکل حزب الله: غزه، اسرائیل را ادب کرد/ برای بدترین سناریوها آماده‌ایم
سید حسن نصرالله در ادامه  افزود ما از 10 ماه پیش هر روز عملیاتهایی علیه مواضع اشغالگران انجام می دهیم و شهرکهایشان را درهم می کوبیم، با این حال  اسرائیل مدعی از بین بردن مقاومت لبنان می شود.

دبیرکل حزب الله خطاب به گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت هر روز تانکهایتان را می بینیم که در نوار  غزه در آتش می سوزد، تانکهای اسرائیلی در پیشروی در یک مساحت بسیار کوچک در رفح شکست خورده، آیا با این وجود جایز است که تهدید به تجاوز به لبنان کند؟

وی افزود به اشغالگران می گوییم که مقاومت با قدرت آماده است، دلیل آن، پاسخ عملی به ترورها و عملیاتی است که از 10 ماه پیش ادامه دارد.

دبیرکل حزب الله گفت شهادت فرماندهان نظامی ما، سبب افزایش عمق موشکهایمان می شود که به اهداف اسرائیلی شلیک می شود.

وی خاطر نشان کرد اشغالگران به سبب آنچه برایشان در غزه رخ داده، تهدید به نابودی حزب الله نمی کنند، زیرا نتوانسته اند بر حماس چیره شوند.

دبیرکل حزب الله گفت آنچه در غزه رخ داد، سقف اهداف علنی اسرائیل در خصوص جبهه های دیگر به ویژه لبنان را کاهش داده است.

وی افزود آنچه در غزه رخ داد، ارتش دشمن را ادب کرده،  ایستادگی غزه، تمام جبهه ها را از هر حمله  اسرائیلی حمایت کرده است.

نصرالله گفت اگر توافقی برای توقف جنگ و آتش بس به دست آید و حماس با آن موافقت کند، جبهه ما هم بدون هرگونه مناقشه ای، آتش بس خواهد کرد.

وی تاکید کرد در صورتی که  اسرائیل تصمیم به ادامه جنگ با لبنان پس از آتش بس کامل در غزه بگیرد، هرگز در برابر چنین تجاوزی سهل انگاری و کوتاهی نخواهیم کرد.

دبیرکل حزب  الله گفت ما همواره برای بدترین سناریوها آماده شده و می شویم، ما از رفتن به سمت جنگ یا هر گزینه دیگر ترسی نداریم، اگر چه به نکات مثبت چشم دوخته ایم.

سید حسن نصرالله در خصوص دولت جدید ایران به ریاست دکتر پزشکیان و موضع آن در قبال مقاومت گفت: دولتهای پیاپی در ایران حمایت خود از جنبشهای مقاومت را افزایش داده اند، پاسخ رئیس جمهور ایران به پیام من و تماسهای روز گذشته وی، این حقیقت را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین اظهار داشت در راه پیروزی، شهدایی تقدیم خواهند شد، در اینجا خون بر شمشیر پیروز است، خون مقاومت بر تمام شمشیرها پیروز خواهد شد.

دبیرکل حزب الله در ادامه با تبریک به جمهوری اسلامی ایران، به سبب برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در دو مرحله و برگزاری مناظرات میان نامزدها و رفتار مترقیانه و محترمانه در انتخابات گفت بار دیگر از رئیس جمهور منتخب به سبب پیام و موضع سیاسی که طی آن بر ثبات مواضع ایران در حمایت از مقاومت تاکید کرد، قدردانی می کنم.

نظر شما