شناسهٔ خبر: 67609659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

گفتمان مقاومت؛ گفتمان عاشورایی است

زاهدان - ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: گفتمان مقاومت؛ گفتمان عاشورایی است و تمدن ساز شد و ما هم مفتخر به امتداد و استمرار این تمدن فارغ از مذهب و قومیت هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا شریفی روز چهارشنبه در همایش حجاب و عفاف و تجلیل از خواهران محجبه اظهار کرد: امتداد عاشورا با برداشت از این حادثه بزرگ برای نوع بشر قابل استفاده است هر کسی در هر جایگاهی می‌تواند از این واقعه بزرگ عاشورا درس و بهره بگیرد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت فعلی منطقه به طریق اولی می‌طلبد که یک بازخوانی متناسب از وضعیت منطقه، عاشورا، مرام و گفتمان عاشورایی داشته باشیم افزود: گفتمان مقاومت؛ گفتمان عاشورایی است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ما پرچمدار تمدن نوین اسلامی هستیم خاطرنشان کرد: چه خوب است مداحان و اصحاب منبر نسبت به گفتمان مقاومت صحبت بیشتری متناسب با وضعیت فعلی ما در جهان بویژه در منطقه داشته باشند.

وی افزود: سیستان و بلوچستان شرایط سخت و دشواری را در سال‌های گذشته پشت سر گذاشته است در واقع از دهه ۸۰ تا کنون فراز و نشیب‌های زیادی را در استان تجربه کرده‌ایم.

به گفته شریفی؛ سیستان و بلوچستان به لحاظ سخت و نرم درگیر و دست خوش تحولات زیادی در گذشته بوده؛ درگیری‌های سختی که پیوست نرم داشته یعنی اگر روزی مساله ناامنی در استان اتفاق می افتاد پیوست قومی و مذهبی را نیز به دنبال داشته است.

وی بیان کرد: به لطف خدا، برکت خون شهدا، بصیرت و بلوغ سیاسی مردم در سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی، فارس و بلوچ از این جریانات عبور کرده ایم و اجازه نخواهیم داد به گذشته برگردیم چرا که در دهه ۸۰ هزینه زیادی داده‌ایم که بزرگترین هزینه از دست دادن جوانانمان در آن مقطع زمانی بوده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان هدف از یادآوری این موضوعات را چنگ و دندان نشان دادن عده‌ای در آن طرف مرز به اسم داعش و جیش‌های خودساخته سرویس های جاسوسی فرامنطقه‌ای عنوان کرد و افزود: باید حواسمان باشد که دوباره در تله فریب قومیت و مذهب این افراد گرفتار نشویم.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان در مسیر پیشرفت است، نظام مسائل استان احصا شده، اولویت‌ها تبیین و راه حل مسائل در خود استان وجود دارد بنابراین نباید بگذاریم رفت و آمد مدیران و تغییراتی که به وجود می‌آید ما را از رسیدن به اهدافمان که همان پیشرفت و توسعه همه جانبه این نقطه از ایران اسلامی است را منحرف سازد.

نظر شما