شناسهٔ خبر: 67609583 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

دستور ویژه میراحمدی درمورد نرخ بلیت هواپیما برای اربعین

میراحمدی گفت: نرخ بلیت هوپیما را سازمان هواپیمایی باید اعلام کند البته نباید تغییری در نرخ برای اربعین انجام شود.

صاحب‌خبر -

 سردار سید مجید میراحمدی دبیر ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد: برای سفر اربعین سه شرط باید انجام شود. اول داشتن مدرک قانونی یا گذرنامه رسمی یا زیارتی، دوم ثبت‌نام در سامانه سماح و سوم بیمه شدن است که هر کدام از اینها اگر نباشد زائران نمی‌توانند از مرز خارج شوند.

وی اظهار کرد: اتباع پاکستانی بنابر اعلام دولت عراق پنجاه‌هزار نفر بالای پنجاه سال خواهند بود و شرطی که ما اعلام کردیم این است زائران پاکستانی باید با اتوبوس خود وارد کشورمان شود، اما عراق نمی‌گذارد آن‌ها وارد عراق شوند همچنین اتباع باید خود را در کشور خودشان بیمه کنند.

میراحمدی اضافه کرد: این محدودیت را دولت عراق اعلام کرده است. اتباع پاکستان باید روادید داشته باشند که وزارات خارجه آن را اعلام کرده و باید با اتوبوس خودشان وارد کشور شوند. 

دبیر ستاد اربعین گفت: اتباع مقیم داخل کشور باید سند مسافرتی خادم را دریافت کنند و اتباع مثل سال قبل نمی‌توانند در اهواز و شهر‌های مرزی تجمع کنند، چون روادید در آنجا صادر نمی‌شود و باید در شهر خود روادید را بگیرند و خود را بیمه کنند. 

معاون امنیتی وزارت کشور اطهار کرد: از اول صفر عملیات ماه صفر آغاز می‌شود و زائران از اول صفر، سفر خود را انجام دهند و زودتر برگردند. 

وی ادامه داد:، چون موکب‌داران عراقی از ۱۲ صفر آماده می‌شود خودمان تمهیداتی دیدیم تا خدمات را برای زائران آماده کنیم.

میراحمدی

میراحمدی تصریح کرد: تمام بیمه‌های سال گذشته که آمدند همگی متضرر شدند و بیمه طرف ما نزدیک ۴۵ درصد زیان داد لذا بیمه‌هایی که سال قبل آمدند امسال نیامدند. 

وی افزود: ما پایین‌ترین قیمت را از بیمه‌ها پذیرفتیم و رقمی که اعلام شد برابر یک روال قانونی بود. اگر هر بیمه‌ای دارای ظرفیت‌های قابل قبول است و مورد تایید بیمه مرکزی است حاضر باشد خدمات ارائه دهد آماده تغییر شرایط هستیم.

دبیر ستاد اربعین اظهار کرد: گزارشی دریافت شد که تمام دستگاه‌ها در مسیر اجرای تعهدات خود هستند و باید از همه نهاد‌ها و نیرو‌های مسلح تشکر کنم به‌خصوص بخش‌های دولتی که به‌دلیل تغییرات دولت به تعهدات خود به‌صورت متعهدانه برخورد و بهتر از سال قبل عمل کردند.

معاون امنیتی وزارت کشور بیان کرد: به دستور مخبر جلسه اربعین دوباره برگزار می‌شود و فردا وحیدی وزیر کشور به همراه وزیر کشور عراق سفری دو روزه به خوزستان، ایلام و کرمانشاه دارند تا آخرین هماهنگی‌ها صورت گیرد و نواقص برطرف شود لذا باید از دولت عراق تشکر کنیم که تمام همت خود را مصروف کردند تا دو کشور با شرایط خوبی این حماسه را رقم بزنیم.

وی تاکید کرد: شرایط امروز منطقه نیازمند این حماسه عظیم است و به مسئله فلسطین در راهپیمایی اربعین توجه خواهد شد.

میراحمدی اظهار کرد: بحث گرمای هوا با توجه به اینکه امسال حداقل دو درجه گرمتر از صفر سال گذشته است باعث شده تا مسئله مدیریت هوا در دستورکار قرار بگیرد به همین دلیل ۱۴۵ هزار متر مکعب برای سایه‌بان‌ها و مه پاش‌ها تدارک دیده شده است به‌علاوه برای تامین آب یخ دویست و پنج میلیون بطری آب و بیش از یک میلیون قطعه یخ را پیش‌بینی کردیم البته مدیریت این مسئله توسط زائران هم مهم است.

دبیر ستاد اربعین تصریح کرد: زائران به دلیل مشکلات حمل و نقل عمومی سفر خود را با خودروی شخصی انجام دهند البته گرفتن ارز زیارتی، تهیه بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس منوط به ثبت‌نام در سامانه سماح است.

وی گفت: نرخ بلیت هوپیما را سازمان هواپیمایی باید اعلام کند البته نباید تغییری در نرخ برای اربعین انجام شود. در مورد اتوبوس، چون که یک سر خالی می‌روند هزینه دریافت بلیت دوبرابر است.

میراحمدی افزود: تا ۲۵ صفر هزینه بیمه همان شصت الی هفتاد هزار تومان است و خدماتش تا ۷۵ درصد بیشتر است. 

دبیر ستاد اربعین اظهار کرد: تا قبل از ماه صفر کاپوتاژ داریم، اما برای بعد از صفر چنین امکانی نخواهیم داشت، چون عراقی‌ها می‌گویند جاده‌هایشان توانایی این حجم از خودرو را ندارند.

 

نظر شما