شناسهٔ خبر: 67609479 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جماران؛

چرا چای بهترین نوشیدنی برای سلامت قلب است؟

چای نه تنها یک نوشیدنی خوشمزه است که میلیون‌ها دوستدار آن از آن لذت می‌برند، بلکه فواید سلامتی شگفت‌انگیزی دارد، به‌ویژه برای سلامت قلب، اگر سال‌ها مصرف شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ به نقل از  روسیا الیوم: تحلیلی که توسط دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا انجام شد نشان داد بزرگسالانی که در درازمدت مقادیر زیادی چای مصرف می‌کنند ۱۹ درصد کمتر از میانگین خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی دارند.

همچنین قهوه خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد، اما فقط برای مردان، در حالی که نوشیدنی های گازدار و الکل این خطر را افزایش می دهند.

تیم تحقیقاتی 20 مطالعه قبلی در مورد رابطه بین بیماری قلبی و مصرف طولانی مدت نوشیدنی های محبوب را بررسی کردند.

دکتر کری راکستون، متخصص تغذیه در کمیته مشاوره چای گفت: نتایج این مطالعه نشان می دهد که چای در محافظت از قلب ما حرف اول را می زند.

مطالعات "به طور منظم" نشان می دهد که پلی فنول های تقویت کننده سلامت در برگ های چای دارای طیف وسیعی از فواید هستند. آنها به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند، مولکول های مضر خون را از بین می برند، از آسیب سلولی جلوگیری می کنند، استرس را کاهش می دهند و متابولیسم را بهبود می بخشند.

همچنین گفته می شود که چای خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و برخی سرطان ها را کاهش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند.

راکستون افزود: "ما دریافتیم که هر فنجان چای اضافی در روز خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را تا 4 درصد کاهش می دهد و مزایای طولانی مدت شروع عادت نوشیدن چای از اوایل بزرگسالی یا حتی کودکی را نشان داده ایم."

این مطالعه در مجله Current Advances in Nutrition منتشر شد.

 نوشیدن منظم چای می تواند تجمع کلسیم را در رگ های خونی کاهش دهد که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد و به بهبود عملکرد رگ های خونی کمک می کند.

همچنین به کاهش سطح کلسترول مضر (LDL) در خون کمک می کند که خطر ابتلا به تصلب شرایین را کاهش می دهد.

به دلیل تأثیری که در کاهش فشار خون و بهبود سلامت رگ های خونی دارد، از سکته مغزی محافظت می کند.

 

نظر شما