شناسهٔ خبر: 67609022 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قابل توثیق‌ها در «ست» کدامند؟

سبد دارایی‌های قابل توثیق در سامانه «ست» برای تسهیل دریافت تسهیلات، متنوع‌تر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، مشتریان و متقاضیان دریافت تسهیلات خرد از این بانک می‌توانند با توثیق انواع دارایی‌های خود در سامانه توثیق الکترونیکی دارایی «ست»، دارایی خود را به عنوان ضامن خود به وثیقه بگذارند.

اوراق بهادار بدون سررسید از جمله سهام، اندوخته بیمه عمر و زندگی، واحدهای (یونیت) سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت و سفته الکترونیک از جمله دارایی‌های قابل توثیق در سامانه ست بانک صادرات ایران هستند.

سهام در بازار اصلی به میزان85 درصد ارزش ان و سهام در بازار فرعی به میزان 75 درصد ارزش و همچنین سهام عدالت، قابلیت توثیق در این سامانه را برای دریافت تسهیلات خرد دارند. سهام وثیقه باید اصل و سود تسهیلاات را پوشش دهد.

دارایی‌هایی که به صورت الکترونیک در این سامانه توثیق می‌شوند، به صورت خودکار حداکثر 72 ساعت پس از اتمام پرداخت اقساط و تسویه تسهیلات، رفع توثیق می‌شوند.

متقاضیان دریافت تسهیلات دارای کد سجام بورسی می‌توانند با مراجعه به تارنمای سامانه ست به نشانی: set.bsi.ir، از ارزش دارایی‌های راکد و سایر دارایی‌های قابل ارزش‌گذاری خود استفاده نموده و بدون نیاز به بازخرید یا فروش این دارایی‌ها، نسبت به وثیقه‌گذاری آنها در فرآیند دریافت تسهیلات اقدام کنند.

مدیریت ثروت، کاهش زمان وثیقه‌گذاری به صورت آنلاین، تنوع در ارائه وثایق، استفاده مناسب از دارایی‌های راکد و غیرمولد، امکان تغییر وثیقه، کاهش نیاز به مراجعه حضوری و آزادسازی بخشی از وثیقه متناسب با تعهدات رفع شده، از جمله مهمترین مزیت‌های سامانه توثیق الکترونیکی دارایی بانک صادرات ایران است.

نظر شما