شناسهٔ خبر: 67608586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

پایش و رصد بیماری تب دنگی در مرز مهران با جدیت انجام می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: پایش و رصد بیماری تب دنگی در همه مرزهای کشور به ویژه در مرز مهران با جدیت در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، علی نیکونهاد ظهر امروز _چهارشنبه بیستم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان ایلام و کشور موردی از بیماری بومی تب دنگی مشاهده نشده است و مواردی که از طریق وزارت بهداشت یا در فضای مجازی اعلام شده ورودی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس و مرزهای شرقی بوده است.

وی افزود: پایش و رصد بیماری تب دنگی در مرزهای کشور با جدیت در دستور کار قرار دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تصریح کرد: در مرز مهران نیز با توجه به ترانزیت بار، رصد و پایش بیماری تب دنگی به صورت ویژه با حضور کارشناسان بهداشتی انجام می‌شود.

نیکونهاد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تخم پشه آئدس که عامل ایجاد و انتقال بیماری تب دنگی است می‌تواند از طریق بسته‌های باری به نقاط دیگر منتقل شود، رصد این بیماری در مرز مهران به صورت ویژه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون موردی از پشه آئدس در استان ایلام مشاهده نشده است، اضافه کرد: پشه آئدس بیشتر در نقاطی که زمین نمناک است یا در آب‌های ساکن، رشد می‌کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: علائم این بیماری در نوع شدید تب بالا، درد بالای حدقه چشم و خونریزی از لثه و بینی است.

نظر شما