شناسهٔ خبر: 67604692 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

موردی از ابتلا به تب دنگی در ایلام مشاهده نشده است

ایلام - ایرنا - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: تا کنون موردی از ابتلا به تب دنگی در این استان مشاهده و گزارش نشده است.

صاحب‌خبر -

"علی نیکونهاد" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در استان ایلام و کشور موردی از بیماری بومی "تب دنگی" مشاهده نشده و مواردی که طریق وزارت بهداشت و درمان و یا در فضای مجازی اعلام شده موارد ورودی از کشورهای حوزه خلیج فارس و مرزهای شرقی کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه پایش و رصد این بیماری در مرزهای کشور به ویژه در مرز مهران با جدیت در دستور کار قرار دارد، ابراز کرد: در مرز مهران نیز به صورت ویژه و اختصاصی با حضور عوامل و کارشناسان بهداشتی، با توجه به ترانزیت بار در این مرز، کار رصد و پایش این بیماری انجام‌ می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: تخم پشه"آئدس" عامل ایجاد و انتقال بیماری "تب دنگی" می‌تواند از طریق بار و بسته‌های باری به نقاط دیگر منتقل شود و بر این اساس رصدهای لازم در مرز مهران انجام می‌شود و خوشبختانه تا کنون موردی از پشه آئدس در این استان پیدا نشده است.

وی با بیان اینکه پشه"آئدس" بیشتر در نقاطی که زمین نمناک بوده و یا آب‌های ساکن و ماندآب موجود روی سطح زمین‌ می تواند رشد کند، افزود: تب دنگی بیماری ویروسی است که بیشتر در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری دیده می‌شود و نوع خفیف آن با تب و علائم مشابه آنفولانزا همراه بوده و درد همراه با تب بالا، درد بالای حدقه چشم و خونریزی از لثه و بینی از دیگر علائم شدید این بیماری است.

نیکونهاد با اشاره به اینکه در موارد خفیف این بیماری ممکن است حال بیمار به مرور رو به بهبودی خواهد رفت، افزود: لازم است که هم استانی های عزیز در صورت مشاهده اولین علائم به پزشک مراجعه کنند و تحت درمان قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، سردرد (معمولاً پشت چشم‌ها)، حساسیت پوستی و درد ماهیچه‌ها و مفاصل از علائم این بیماری است.

تب دنگی یک بیماری ویروسی است که از طریق گزش پشه‌های آلوده به ویروس دنگی به انسان منتقل می‌شود.

نظر شما