شناسهٔ خبر: 67608374 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

اهدای اولین مدال ایران در تاریخ رشته مچ‌اندازی بانوان جهان به موزه حرم مطهر رضوی+ تصاویر

«کارینا کرمی» دارنده اولین مدال ایران در تاریخ رشته مچ‌اندازی بانوان جهان، برنز جهانی قرقیزستان۲۰۲۳ و طلای کاپ آسیا ۲۰۲۳ ازبکستان را به موزه حرم مطهر رضوی اهدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «کارینا کرمی» دارنده اولین مدال ایران در تاریخ رشته مچ‌اندازی بانوان جهان، در مراسمی که با حضور «امیر خالقی» مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، مدال خود را که در مسابقات جهانی قزاقستان و کاپ آسیا کسب کرده بود، به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

اهدای اولین مدال ایران در تاریخ رشته مچ‌اندازی بانوان جهان به موزه حرم مطهر رضوی+ تصاویر

خالقی در ابتدای این مراسم اظهار داشت: قهرمانان و پهلوانان با اهدا مدال‌های خود به بارگاه نورانی ثامن‌الحجج (ع)، افتخاراتشان را ماندگارتر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدال‌ها در موزه آستان قدس رضوی به یادگار می‌ماند و سال‌های سال به نمایش گذاشته می‌شود تا انگیزه‌ای برای سایر مدال‌آوران شود و افتخارات خود را برای همیشه در موزه آستان قدس رضوی، ماندگار کنند.

در ادامه این نشست «علیرضا اسماعیل‌زاده» مدیرکل نذورات آستان قدس رضوی ادامه داد: اهدای مدال به بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) طی سال‌های اخیر رشد و سرعت بالایی پیدا کرده و ورزشکاران و نخبگان باتوجه به عشق و ارادت ویژه‌شان به امام رضا (ع)، مدال‌های ارزشمند خود را که حاصل سال‌ها تلاش است، تقدیم امام رئوف می‌کنند و این همت والای شما عزیزان باعث شکل‌گیری گنجینه‌ای ارزشمند از مدال‌های ورزشی، علمی و فرهنگی در موزه حرم مطهر، شده است.

«فاطمه دژبرد» مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی در ادامه این نشست در خصوص جایگاه زنان و دختران در اسلام گفت: زن، محور خانواده و پشتیبان نسل‌های آینده است و می‌تواند آینده بهتری را برای جمهوری اسلامی ایران رقم بزند، در حوزه زنان، مقام تدافعی نداریم؛ بلکه باید مقام تهاجم و مطالبه‌گری در خصوص حقوق زنان وجود داشته باشد.

اهدای اولین مدال ایران در تاریخ رشته مچ‌اندازی بانوان جهان به موزه حرم مطهر رضوی+ تصاویر

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی زن ثابت کرد که می‌تواند عفیف، محجبه و باایمان باشد و در عین‌حال در عرصه‌های متفاوت عرض‌اندام کند از همین رو خانم کرمی با اهدای مدال خود به موزه حرم مطهر رضوی کار ارزشمندی را انجام داده که نشانه ارزش و قدرت زنان در منظومه انقلاب اسلامی است.

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی با اشاره به ارزش و تأثیر زن در عرصه‌های مختلف بیان داشت: ارزش‌ها و سیره اهل‌بیت (ع) تأمین‌کننده سبک زندگی و منش ماست عزیزانی مثل خانم کرمی به‌عنوان سفیر و نماینده زنان ایرانی، نماد حفظ ارزش‌های دینی و نماد‌های ملی هستند.

دژبرد گفت: وظیفه ما ایجاد بستر برای فعالیت بانوان و تسهیلگری برای فعالیت این بزرگواران است امید می‌رود که سفیران بین‌المللی همانند خانم کرمی در راستای نشر فرهنگ رضوی و نماد‌های ملی و دینی در سطح بین‌المللی افزایش یابند.

انتهای پیام/

نظر شما