شناسهٔ خبر: 67608371 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بازتاب | لینک خبر

راه اندازی مجدد اسکله شناور در غزه توسط آمریکا

صاحب‌خبر -

وبگاه عرب ۴۸ نوشت: «این خبرگزاری به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که اسکله موقت دریایی در نوار غزه مجدداً نصب خواهد شد، اما به گفته همین منابع، در طرح نهایی، برچیده شدن اسکله و حذف دائمی اسکله به محض اتمام ماموریتش توسط ارتش آمریکا تاکید شده است».

چند روز پیش، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از برچیدن اسکله شناور برای سومین بار خبر داد و مقامات آمریکایی دلیل آن را شرایط متلاطم آب و هوا و انتظار موج بلند و شرایط بد جوی دانستند.

برنامه جهانی غذا انتقال و توزیع کمک‌ها از طریق اسکله شناور آمریکایی در غزه را به دلیل نگرانی‌های مربوط به ایمنی کارکنان این برنامه به حالت تعلیق درآورد.

مجلس نمایندگان آمریکا اصلاحیه‌ای را به لایحه بودجه وزارت امور خارجه برای سال مالی آینده اضافه کرد که در آن تخصیص بودجه برای حمایت از اسکله شناور در سواحل نوار غزه ممنوع شده است.

این اصلاحیه که توسط نماینده جمهوری‌خواه والتز پرس ارائه شد، اکثریت ۲۰۹ رای در مقابل ۲۰۰ رای مخالف را به خود اختصاص داد.

این بندر شناور در اواسط ماه گذشته به طور رسمی افتتاح شد تا کمک‌های بشردوستانه را به نوار غزه برساند، در حالی که درخواست‌های بین المللی برای بازگشایی گذرگاه‌های زمینی، به ویژه گذرگاه زمینی رفح، برای رساندن کمک‌های بیشتر به نوار آسیب دیده در نتیجه بحران تجاوزات مداوم اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته ادامه داشت.

به گزارش شفقنا؛ رسانه‌های دولتی در غزه، دولت آمریکا و مقامات اشغالگر اسرائیل را متهم کردند که از اسکله شناور در سواحل نوار غزه برای «اجرای عملیات امنیتی و نظامی» از جمله «قتل‌عام نصیرات» در مرکز غزه استفاده می‌کنند که صدها کشته و زخمی برجای گذاشت.

نظر شما