شناسهٔ خبر: 67608050 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

حضور ناوهای آلمانی در یك رزمایش بزرگ

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: حدود ۲۵هزار سرباز از ۲۹ کشور هر دو سال یکبار در اقیانوس آرام تمرین جنگ دریایی انجام می‌دهند.
نیروی دریایی آلمان نیز با توجه به نقش فزاینده خود در منطقه، در این رزمایش حضور دارد. دو ناو نیروی دریایی آلمان در بزرگترین مانور دریایی جهان شرکت می‌کنند. ارتش آلمان (بوندس‌وهر) اعلام کرد ناو جنگی "بادن-وورتمبرگ" و کشتی تدارکاتی "فرانکفورت آم ماین" در بخشی از عملیات "ریمپاک" در اقیانوس هند و اقیانوسیه در نزدیکی هاوایی حضور دارند. مانور دریایی (Rim of the Pacific) "ریمپاک" که اکنون آغاز شده است، تا اول ماه اوت ادامه خواهد داشت.
حدود ۲۵هزار سرباز از ۲۹ کشور با ۴۰ کشتی، سه زیردریایی و بیش از ۱۵۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر در حال تمرین برای شرایط اضطراری هستند. تمرینات "ریمپاک" از سال ۱۹۷۱ هر دو سال یک بار تحت رهبری ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود و بزرگترین رزمایش دریایی جهان است. این تمرینات از جمله شامل آموزش شکار زیردریایی یا مین، پدافند هوایی یا تمرینات رزمی مانند فرود در سواحل است.
به گفته ارتش آلمان، ناوچه کلاس F125 آلمان یکی از مدرن‌ترین ناوچه‌های نیروی دریایی است. کشتی تدارکاتی گروه ضربت "کلاس برلین" یکی از بزرگترین کشتی‌های نظامی آلمان است. این دو کشتی ۷ مه از بندر اسپانیایی "روتا" و بندر آلمانی "ویلهلمزهافن" به سوی منطقه حرکت کردند.
این گروه نظامی علاوه بر رزمایش، وظایف دیگری نیز در منطقه بزرگ هند و اقیانوسیه دارد که از ساحل شرقی آفریقا تا ساحل غربی آمریکا امتداد می‌یابد.
دو کشتی آلمانی همچنین قرار است تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی را زیر نظر داشته باشند و برای اتحادیه اروپا در شمال غربی اقیانوس هند فعالیت کنند.
ارتش آلمان از سال ۲۰۲۱ فعالیت‌های خود را در منطقه هند و اقیانوسیه افزایش داده است. نیروی هوایی در اوت ۲۰۲۲، رسته‌ای متشکل از چندین هواپیما را به منطقه منتقل کرد. در سال ۲۰۲۳، نیروهای سه‌گانه زمینی، هوایی و دریایی ارتش آلمان برای اولین بار در رزمایش موسوم به "Talisman Saber" در استرالیا شرکت کردند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما