شناسهٔ خبر: 67607989 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

احداث راه آهن کرمانشاه – خسروی یک ظرفیت ویژه برای اربعین است... -

اقتصاد ایران: کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: احداث راه آهن کرمانشاه – خسروی که بودجه ۳۰۰ هزار میلیارد ریالی آن هفته گذشته قطعی شد، یک ظرفیت ویژه برای شکوه بیشتر اربعین حسینی (ع) در این استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی شامگاه سه شنبه در همایش موکب داران اربعین این استان که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: از قدیم‌الایام خدمتگزاری به زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام یکی از دغدغه‌های مشترک مردم این استان بوده است و این عرض ارادت خالصانه را در مناسبت‌های مختلف به ویژه ایام اربعین نشان داده‌اند.

وی به افزایش ۲ برابری تردد زوار اربعین از مرز بین‌المللی خسروی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: استان کرمانشاه امسال و سال‌های آینده باید خود را برای میزبانی از چند میلیون زوار آماده کند و برای موفقیت در این میزبانی نیازمند یک طرح جامع برای استفاده از تمامی ظرفیت‌ها هستیم.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: راه آهن کرمانشاه-خسروی یک ظرفیت بسیار راهبردی برای اربعین است و هفته گذشته این طرح دوباره فعال شد و ۳۰۰ هزار میلیارد ریال بودجه قطعی از محل استجازه رهبر معظم انقلاب برای تکمیل آن اختصاص یافت که با اجرای این پروژه یک ظرفیت کم نظیر برای رفت و برگشت زوار اربعین فراهم می‌شود.

صحرایی به آماده شدن بسترها برای برگزاری اربعین سال جاری اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه ورودی‌های متعددی برای ورود و خروج زوار اربعین دارد که برای ساماندهی و بهره‌گیری بهتر از آنها باید تلاش کنیم.

وی بر اطلاع رسانی موقعیت موکب‌ها و دیگر خدمات اربعینی به زوار تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی مناسب از این خدمات اربعینی می‌تواند به رفاه و آسایش بیشتر زوار حسینی کمک کند.

صحرایی بر استقرار مناسب و متناسب با نیاز موکب‌ها در مسیر تردد زوار حسینی تاکید کرد و گفت: تردد زوار حسینی از شهرها برکت آفرین است و برای این موضوع موکب‌هایی در مسیرهای داخل شهر استقرا پیدا می‌کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: در اربعین سال جاری بیش از هر چیز جای شهید رئیسی به عنوان یک خدمتگزار عاشق و دلباخته اباعبدالله الحسین (ع) خالی است.

برچسب‌ها:

نظر شما