شناسهٔ خبر: 67607182 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

با شعار میهمانان کوچک امام حسین(ع)؛

گردهم‌آیی کودکان عاشورایی در کانون فارس برگزار شد

معاون فرهنگی کانون فارس گفت: این گردهمایی هم‌زمان با سراسر کشور، عصر روز سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳، مصادف با سوم محرم، در سالن همایش‌های حرم علی‌ابن‌حمزه با اجرای فعالیت های فرهنگی هنری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون‌پرورش‌فکری کودکان و نوجوانان استان‌فارس، مجید خطبایی معاون فرهنگی کانون‌پرورش‌فکری کودکان و نوجوانان استان‌فارس، با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان، گفت: هم‌زمان با سراسر کشور، گردهم‌آیی کودکان عاشورایی عصر روز سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳، مصادف با سوم محرم، در سالن همایش‌های حرم علی‌ابن‌حمزه برگزار شد.

گردهم‌آیی کودکان عاشورایی در کانون فارس برگزار شد

خطبایی افزود: امسال فعالیت‌های تابستان مصادف با ایام محرم شد؛ و در راستای شعار تابستان «با یاد حسین(ع) تابستونتو بساز»، برنامه‌های مراکز تحت‌شعاع این مهم قرار گرفت؛ و تمام مراکز استان به فعالیت‌های مذهبی مرتبط با قیام امام حسین پرداختند.

وی گفت: کانون‌پرورش‌فکری کودکان و نوجوانان استان، دومین سال متوالی است که متولی این رویداد با شعار «میهمانان کوچک امام حسین (ع)» است؛ و در این رویداد آیینی، در راستای همکاری با حلقه‌های مردمی، توانست با اجرای چند گروه سرود، قصه‌گویی، معرفی شخصیت و کتاب و مداحی، لحظاتی روحانی را برای کودکان و نوجوانان و والدین‌شان بسازد.

خطبایی در پایان گفت: قیام عاشورا درس‌های بزرگی از ایثار، فداکاری و حق‌طلبی را به ما می‌آموزد. این قیام نه تنها یک واقعه تاریخی، بلکه چراغ راهنمایی برای همه نسل‌هاست که چگونه در برابر ظلم و ناحقی بایستند. ما در کانون‌پرورش‌فکری کودکان و نوجوانان تلاش می‌کنیم تا با برگزاری برنامه‌های متنوع و آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم و ارزش‌های عاشورا، این روحیه را در آنان تقویت کنیم و زمینه‌ساز پرورش نسل‌هایی آگاه، شجاع و با ایمان باشیم.

نظر شما