شناسهٔ خبر: 67606242 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش در افتتاح سالن جلسات شهدای خدمت شهر تهران:

پروژه مهر یک رخداد ملی، فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور است

وزیر آموزش و پرورش گفت: پروژ] مهر یک رخداد ملی، فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سالن جلسات شهدای خدمت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با ظرفیت ۱۱۰ نفر با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد. رضامراد صحرایی در حاشیه این افتتاح و در نشست مشترک شورای راهبردی و روسای مناطق ۱۹ گانه شهر تهران با محوریت تبیین و تشریح پروژه مهر ضمن تسلیت ایام ماه محرم، شهادت سرور و سالار شهیدان اسلام امام حسین (ع) گفت: قیام خونین سومین پیشوای شیعیان جهان در پس غبار قرن‌ها هنوز رنگ و بوی تازه دارد. واقعه عاشورا کامل‌ترین نمونه تقابل کفر و ایمان و مبارزه حق علیه باطل است که آثار آن در تمام ابعاد تاریخ شیعه و زندگی آزادگان و آزاداندیشان جهان مشهود است.

وی افزود: واقعه عاشورا یک رویداد ساده نیست، یک دانشگاه، یک مکتب و یک بینش است. فرصتی ارزشمند برای آموختن مهم‌ترین درس عزت، ستم ستیزی و حمایت از دین و پایبندی به آداب و اصول اسلامی‌است و ماه محرم، فرصتی است برای تجدید عهد با آرمان‌های امام حسین علیه‌السلام و یاران وفادارش در این ماه، دل‌های ما با یاد و خاطره شهدای کربلا پیوند می‌خورد و اشک‌های ما به نشانه عشق و ارادت به اهل بیت جاری می‌شود. امید است که عزاداری‌های شما در این ماه مورد قبول درگاه الهی قرار گیرد و خداوند همه‌ی ما را در مسیر حق و عدالت ثابت قدم نگه داشته و ما را در پیروی از اهل بیت علیهم‌السلام یاری نماید.

وزیر آموزش و پرورش گفت: پروژه مهر یک رخداد ملی، فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور است و از شما مدیران انتظار می‌رود با قدرت و قوت در مسیر حرکت نموده و مهری شاد و با نشاط را برای آینده سازان ایران قوی رقم بزنید.

صحرایی در این جلسه با بیان اینکه از افتخارات ما در دولت شهیدجمهور، اجرایی سازی سند تحول بنیادین به عنوان یک میثاق ملی و ارائه نقشه راه سند و ... است، از مدیران قدردانی و تشکر کرد.

وی سپس افزود: پروژه مهر یکی از فعالیت‌های مهم وزارت آموزش و پرورش است که هر ساله در ابتدای سال تحصیلی در کشور برگزار می‌شود چراکه پروژه مهر، یک طرح ملی و سرآغاز تحولی نوین در نگرش به نظام تعلیم و تربیت است. تلاش و هدف از اجرای این پروژه، آمادگی کامل مدارس و شناسایی مشکلات و تنگنا‌ها و همکاری و همدلی به منظور اتخاذ تصمیمات موثر برای رفع کردن آن‌ها است. این پروژه می‌تواند مظهر مدیریت تحول‌گرا، نوگرا و ایده‌گرا باشد و با پیش‌بینی‌های اصولی و منطقی که در آن انجام می‌شود، می‌توان میزان موانع و آسیب‌ها را کاهش داد. در واقع می‌توان پروژه مهر را مهم‌ترین کار آموزش و پرورش دانست چراکه این پروژه نماد برنامه‌ریزی، سازماندهی، هماهنگی، راهبری و ارزشیابی در راستای حداکثر کارآیی و اثر بخشی است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هدف اصلی پروژه مهر خلق مدرسه‌ای شاداب و مهرماهی بانشاط و ماندگار برای دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی است. پروژه مهر نماد برنامه‌ریزی، سازماندهی، هماهنگی، راهبری و ارزشیابی در راستای حداکثر کارآیی و اثربخشی است.

وی با بیان اینکه پروژه مهر نماد همدلی، هم افزایی، تحول، مدیریت کارآمد و هدفمند در راستای رسیدن به اهداف نظام تعلیم و تربیت است، گفت: با توجه به تغییر تقویم زمانی برخی کارها، هماهنگی خوبی از جمله در سنجش نوآموزان، برگزاری آزمون‌های استخدامی و اعلام به موقع نتایج آزمون ابتدایی و... انجام شده است.

صحرایی بر ساماندهی مطلوب نیروی انسانی، ثبت‌نام و ثبت به موقع اطلاعات در سیدا، ثبت نام کتاب‌های درسی، هدایت تحصیلی، تصحیح اوراق آزمون نهایی پایه دهم و یازدهم، تکریم ارباب رجوع، مدیریت محدوده‌های جغرافیایی برای ثبت نام، نظارت بر سرویس دانش آموزی، نظارت بر کیفیت لباس فرم با رنگ‌های شاد، اردو‌های تابستانی تاکید کرد

برچسب‌ها:

نظر شما