شناسهٔ خبر: 67605680 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سید حسن نصرالله: آیا واقعاً جهان عرب و اسلام قادر به انجام کاری برای حمایت از غزه نیست؟

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی امشب خود گفت گفت: جبهه‌های پشتیبانی در لبنان، یمن و عراق و حمایت‌های سیاسی از جمله در سوریه و ایران، تصویری شاد در تقابل با تصویری غم‌انگیز از مواضع جهان عرب و اسلام در قبال غزه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم عاشورایی امشب سه شنبه با تاکید بر اینکه «از هر مسلمان عاقلی در مورد غزه سؤال خواهد شد»، پرسید: آیا واقعاً جهان عرب و اسلام قادر به انجام کاری برای حمایت از غزه نیست؟

 «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای این مراسم گفت: جبهه‌های پشتیبانی در لبنان، یمن و عراق و حمایت‌های سیاسی از جمله در سوریه و ایران، تصویری شاد در تقابل با تصویری غم‌انگیز از مواضع جهان عرب و اسلام در قبال غزه است.

وی در این مراسم که در مجتمع سیدالشهدا در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد، افزود: آنچه اهمیت دارد اکثریت نیست، بلکه جستجوی حقیقت است، چه با اکثریت و چه با اقلیت. اگر اکثریت جهان در مورد حمایت از غزه سکوت کرده و از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، به این معنا نیست که درست است.

به نقل از سایت خبری العهد، دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد هفته‌هاست که کمک‌های انسانی وارد نوار غزه نشده است و خطر شیوع قحطی، بیماری و بیماری‌های همه‌ گیر وجود دارد. ارتش رژیم صهیونیستی بی‌اخلاق‌ترین ارتش است و حقیقت آن در حال رخ نمودن است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنرانی خود با تاکید بر اینکه «از هر مسلمان عاقلی در مورد غزه سؤال خواهد شد»، پرسید: آیا واقعاً جهان عرب و اسلام قادر به انجام کاری برای حمایت از غزه نیست؟

وی افزود: ما معتقدیم که به وظیفه خود عمل می‌کنیم و هر روز شهید می‌دهیم و به آن مباهات می‌کنیم. بهترین برادران و رهبران ما شهید می‌شوند. وقتی شهید می‌دهیم یا خانه‌های ما تخریب می‌شود یا تهدید به جنگ می‌شویم، نمی‌ترسیم و دست از مسوولیت خود نمی‌کشیم.

سید حسن نصرالله تاکید کرد مقاومت لبنان تا زمان دستیابی به هدفی که در همه جبهه‌های پشتیبانی آرزویش را دارد، به مسیری که ۸ اکتبر در نبرد طوفان الاقصی شروع کرده، ادامه می‌دهد و از موضع خود و از جنگ خود در این نبرد عقب نمی‌نشیند.

وی خطاب به مسلمانان جهان گفت هیچ کلامی بالاتر و مهمتر از این سخن امام حسین(ع) نیست که فرمودند مرگ را جز سعادت و زندگی با ظالمان را جز ننگ و عار نمی‌بینم و در ادامه مرسی در حالی که مردم غزه در گرسنگی و در میان تانک‌ها و هواپیماهای دشمن می‌میرند، پول و امکانات کلان مسلمان کجا خرج می‌شوند.

دبیرکل حزب الله لبنان در پایان تاکید کرد: ما فرزندان و پیروان کربلا هستیم و به امام حسین(ع) می‌گوییم ما هم مرگ را جز سعادت و زندگی با اشغالگران و قاتلان را جز ننگ و عار نمی‌بینیم.

 

در حال تکمیل . . .

 

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما