شناسهٔ خبر: 67605438 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل دامپزشکی زنجان:

طرح تشدید نظارت بر ذبح نذورات دسته‌های عزاداری در زنجان آغاز شد

زنجان-مدیرکل دامپزشکی زنجان گفت: طرح تشدید نظارت بر ذبح نذورات دسته‌های عزاداری استان به منظور رعایت نکات بهداشتی و شرعی در کشتارگاه‌ها و مراکز توزیع کننده گوشت تا یازدهم محرم اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد باقر حاج کاظمی در نخستین جلسه ستاد محرم استان، افزود: دامپزشکی استان زنجان همانند سال‌های قبل نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های ذبح شده در منازل، مساجد، حسینیه‌ها و کشتارگاه‌ها را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و ۷۴۵ رأس دام قربانی توسط اکیپ‌های ناظر شرعی و بهداشتی بازرسی شدند، اضافه کرد: این اقدام با هدف نظارت بر بهداشت و ذبح شرعی دام‌ها انجام گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی توسط اکیپ‌های دامپزشکی استان زنجان در ایام هشتم تا یازدهم محرم، خاطر نشان کرد: هدف از این اقدام رعایت نکات بهداشتی و شرعی در ذبح نذورات مردم است.

حاج کاظمی با اشاره به اینکه ۲۸ گروه ثابت و سیار نظارتی در این ایام فعالیت می‌کنند، ادامه داد: ۱۵ ناظر شرعی و ۳۲ ناظر بهداشتی مسئولیت نظارت بر چگونگی ذبح و توزیع گوشت قربانی‌ها را برعهده دارند.

وی با اشاره به همکاری شرکت‌ها در بسته‌بندی گوشت‌های نذری در شهر زنجان، گفت: این اقدام، امکان نظارت‌های بهداشتی مضاعف را بر نذورات فراهم کرده است و باعث بهبود کیفیت محصول، تشکیل شدن و ساماندهی توزیع آن می‌شود.

حاج کاظمی با بیان اینکه مردم در صورت داشتن تعداد زیاد دام‌های قربانی، ذبح آنها را در کشتارگاه‌ها انجام دهند، گفت: ذبح دام در این مراکز با حضور ناظران بهداشتی و شرعی انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان اعلام کرد: شماره تلفن ۱۵۱۲ برای افرادی در نظر گرفته شده که تعداد دام‌های کمی برای ذبح دارند و در صورت تماس با این شماره، گروه‌های نظارتی دامپزشکی برای رعایت اصول بهداشتی در حین ذبح دام به محل اعزام می‌شوند.

حاج کاظمی با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی در ایام محرم ضروری است، تاکید کرد: به منظور رعایت نکات بهداشتی در قربانگاه‌های مشخص شده و مسیر هیأت‌ها برای شست‌وشوی محل اقدام و خونابه‌های حاصل از ذبح به جوی‌ها و مسیر فاضلاب شهری هدایت شود.

نظر شما