شناسهٔ خبر: 67603989 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شیخ ابوتراب عاشوری شهید شاخص سال ۱۴۰۳ سازمان بسیج طلاب کشور شد

بوشهر- ایرنا- رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گفت: مجاهد شهید حجت‌الاسلام حاج شیخ ابوتراب عاشوری، به‌عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۳ سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور معرفی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا " حجت الاسلام محمود محمدی‌شاهرودی" سه‌شنبه‌شب در مراسم گرامیداشت چهل و ششمین سالگرد شهادت حاج شیخ ابوتراب عاشوری اظهار کرد: فعالیت‌های سیاسی و مبارزاتی شهید عاشوری علیه رژیم طاغوت تا لحظه شهادت تا محرم ۱۳۵۷ ادامه داشت و با نثار خون خویش وفاداری خود را به امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی اثبات کرد.

وی دهه نخست ماه محرم را یادآور شهادت حجت‌الاسلام شیخ ابوتراب عاشوری در جریان پیروزی انقلاب اسلامی دانست و  افزود: شهید عاشوری پرچمدار نهضت انقلاب اسلامی در جنوب کشور از جمله استان بوشهر بود که در این مسیر تلاش فراوانی کرد.

 محمدی شاهرودی یادآور شد: شهدای روحانی نقش مهمی در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی، از جمله  هشت سال دفاع مقدس و مقابله با تکفیری‌ها و معاندان نظام اسلامی داشتند و در این راستا چهار هزار شهید دفاع مقدس مربوط به طلاب و روحانیون است.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای تولید مستند تلویزیونی ابعاد شخصیتی شهید عاشوری ادامه داد: رسالت روحانیت اقتضا می‌کند در مسیری که گام برداشته فداکاری کند.

محمدی شاهرودی  یادآور شد: شهید عاشوری شهید ترور است و شخصیت علمی و عملی و مبارزاتی او باید تبیین شود.

وی  افزود: ماموریت و رسالت روحانیت تبلیغ دین خدا است و در این مسیر جان خود را نیز فدا می‌کند، که روحانیت با تقدیم چهار هزار شهید در این زمینه نقش آفرین بوده است.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون تصریح کرد: امام راحل(ره) دستور تشکیل بسیج روحانیت را با همان وظیفه تاریخی یعنی هدایت و بصیرت بخشی به جامعه صادر کردند.

وی با بیان اینکه این سازمان در وهله اول با هدف حفظ اسلام راه اندازی شده، یادآور شد: کسی می‌تواند حافظ و مروج و مدافع اسلام باشد که نسبت به دین آگاه باشد.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گفت: دومین وظیفه نهادینه شده در این سازمان دفاع از انقلاب اسلامی بوده است.

محمدی‌شاهرودی ادامه داد: وظیفه کنونی ما دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی است چرا که این دو در هم تنیده و به هم وابسته هستند.

وی سومین رسالت روحانیت را حفظ عقاید سایر اقشار جامعه دانست و عنوان کرد: همه شهدا شاخص هستند ولی محدودیت‌ها ما را به این طریق معرفی وا می‌دارد.

بیشتر بخوانید

امام جمعه بوشهر: شهید عاشوری پرچمدار انقلاب اسلامی در استان بوشهر بود

استاندار بوشهر: شهید عاشوری پرچمدار انقلاب در جنوب کشور بود

تله فیلم شهید عاشوری در بوشهر تولید می‌شود

نظر شما