شناسهٔ خبر: 67603911 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل زندان‌های لرستان:

یکی از شاخصه‌های مهم سند تحول قضایی، اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان است

ابراهیم شریفی

مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: یکی از شاخصه‌های مهم در سند تحول قضایی، اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان است.

صاحب‌خبر -

عبدالمجید کشوری ۱۹ تیرماه در جلسه هم‌اندیشی در خصوص بررسی چالش‌ها و مشکلات مهارت آموزی بین ادارات کل زندان‌های استان و آموزش فنی و حرفه‌ای پس از گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، فرارسیدن ایام عزاداری سالار و سرور شهیدان را تسلیت گفت.

وی خدمتگزاری به مردم را فرصتی مغتنم دانست و افزود: یکی از شاخصه‌های مهم در سند تحول قضایی، اشتغال و حرفه آموزی زندانیان است که تأثیر بسزایی در اصلاح و تربیت آنان دارد و ما نیز به‌عنوان کارگزار نظام مقدس جمهوری اسلامی، وظیفه داریم در راستای تسهیل این امر قدم برداریم.

عضو شورای قضایی استان دغدغه معیشت و اقتصاد خانواده را دغدغه درستی از طرف زندانیان برشمرد و اظهار کرد: هرجا به صورت علمی رفتار کردیم، نتیجه‌های مثبتی را مشاهده کردیم و در راستای اصلاح و تربیت نیز برابر تحقیقات علمی، اشتغال و مهارت آموزی می‌تواند در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد.

کشوری در ادامه از زحمات مربیان فنی و حرفه‌ای تقدیر و تشکر و تصریح کرد: در این حوزه اداره کل زندان‌های استان لرستان آمادگی لازم جهت تعامل با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان دارد.

علی پاشایی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان نیز در این نشست، آموزش‌های مهارتی را مهم‌ترین راه مبارزه با معضل بیکاری دانست و گفت: مقام معظم رهبری نیز در دیدار با کارگزاران جمهوری اسلامی، بر توجه ویژه به آموزش‌های مهارتی در بحث اشتغال تأکید کردند.

وی سپس توجه به اشتغال زندانیان را از دو وجه قانونی و اخلاقی لازم دانست و گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز آمادگی کامل در خصوص تعامل و برطرف کردن چالش‌های موجود در امر مهارت آموزی زندانیان را دارد.

مربیان فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی زندانیان و همچنین مسئولین اشتغال زندان‌های استان لرستان در این نشست به بیان چالش‌ها و مشکلات موجود در این امر پرداختند و در خصوص برطرف شدن این چالش‌ها نیز تصمیماتی اتخاذ شد.

در ادامه، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان به همراه مدیرکل زندان‌های استان از کارگاه‌های اشتغال زندانیان بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند مهارت آموزی و اشتغال زندانیان قرار گرفتند.

انتهای پیام

نظر شما