شناسهٔ خبر: 67602335 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

یورو 2024؛

کامبک ماتادورهای خشمگین مقابل فرانسه/ اسپانیا با سوپرگل یامال به فینال رسید

مصاف اسپانیا و فرانسه در نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ با برتری لاروخا به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

کامبک ماتادورهای خشمگین مقابل فرانسه/ اسپانیا با سوپرگل یامال به فینال رسید

به گزارش تابناک ورزشی، نخستین بازی مرحله نیمه‌نهایی یورو 2024 بین تیم‌های ملی اسپانیا و فرانسه از ساعت 22:30 امشب (سه‌شنبه) در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا برگزار شد. این دیدار که قضاوت آن را اسلاوکو وینچیچ از اسلوونی برعهده داشت، با برتری 2-1 شاگردان دلافوئنته به پایان رسید.

اسپانیا در دقیقه 9 روی گل رندال کولو موانی از فرانسه عقب افتاد. امباپه در حالی که خسوس ناواس مقابلش ایستاده بود، توپ را بدون دردسر به تیر دورتر ارسال کرد و راندل کولو موانی در میان غفلت مدافعان اسپانیا موفق شد با ضربه سر گل اول این مسابقه را به ثمر برساند.

اما این گل به نوعی آغاز نمایش اسپانیایی ها بود. ماتادورها از دریافت گل خشمگین شدند و در همان نیمه اول کامبک زدند.

در دقیقه 21 اسپانیا گل تساوی را به ثمر رساند. لامین یامال ستاره جوان اسپانیا و یورو2024 با ضربه ای زیبا از پشت محوطه جریمه، توپ را به تور دروازه خروس ها رساند و امید را به اردوگاه شاگردان دلافوئنته بازگرداند. یامال علاوه بر اینکه یکی از تماشایی ترین گل های جام را به ثمر رساند، در آستانه 17 سالگی عنوان جوان ترین گلزن تاریخ یورو را هم از آن خود کرد. پیش از این یوهان فونلانتن سوئیسی با 18 سال و 141 روز سن، دروازه فرانسه را در یورو 2004 باز کرده بود.

در دقیقه 25 گل دوم اسپانیا هم به ثمر رسید. سانتر خسوس ناواس از سمت راست ارسال و توسط مدافعان فرانسه به شکل ناقص دفع شد. توپ به اولمو رسید و او داخل محوطه جریمه ضربه خودش را زد و توپ با برخورد به پای ژول کونده به گل تبدیل شد. البته یوفا، گل را به نام دنی اولمو ثبت کرد.

در واقع اسپانیا با تکیه بر همان نمایش زیبای همیشگی‌اش در این جام موفق شد بازی را برگرداند و فرانسه که تا قبل از این مسابقه تنها یک گل خورده بود، تا دقیقه 25 دو بار دروازه اش را باز شده دید.

دیدیه دشان در دقیقه 63 بالاخره به این نتیجه رسید که تیمش به اندازه کافی خوب بازی نمی کند و به همین دلیل، آنتوان گریزمان، ادواردو کاماوینگا و بردلی بارکولا را به زمین فرستاد بلکه فرانسه با حضور آنها بتواند روند و البته نتیجه بازی را تغییر دهد. گرچه این اتفاق نیفتاد و فرانسه با تمام ستاره هایش از جمله امباپه نتوانست اسپانیا را از پیش رو بردارد و راهی فینال شود. در سمت مقابل اسپانیا با درخشش جوانانش پس از 12 سال یکبار دیگر فینال جام ملت های اروپا را تجربه خواهد کرد. گفتنی است در پایان بازی، یامال به عنوان بهترین بازیکن دیدار انتخاب شد.

نظر شما