شناسهٔ خبر: 67591254 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

دوئل جذاب فرانسه - اسپانیا/ «ماتادورها» به دنبال شکار «خروس‌ها»

تیم های ملی فوتبال فرانسه و اسپانیا برای رسیدن به فینال جام ملت های اروپا در مرحله نیمه نهایی رو در روی هم قرار خواهند گرفت تا یکی از جذابترین دیدارهای این دوره را به نمایش بگذارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت(طبنا)تیم های ملی فوتبال فرانسه و اسپانیا در مرحله نیمه نهایی رقابت های یورو ۲۰۲۴ امروز سه شنبه از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه «آلیانز آرنا» آلمان به مصاف هم خواهند رفت.

مسیر فرانسه برای رسیدن به نیمه نهایی

تیم ملی فوتبال فرانسه برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی جام ملت های اروپا در مرحله گروهی با تیم های اتریش، هلند و لهستان همگروه بود و که در دیدار اول با نتیجه یک بر صفر از سد اتریش گذشت و در دو دیدار بعدی برابر هلند و لهستان با نتایج صفر به صفر و یک به یک متوقف شد تا با ۵ امتیاز بعد از اتریش در رده دوم قرار بگیرد.

شاگردان «دیدیه دشان» در مرحله یک هشتم نهایی رو در روی بلژیک قرار گرفتند و در آخرین دقایق بازی توانستند گل پیروزی بخش خود را به ثمر برسانند و راهی دور بعد شوند.

ستاره های تیم ملی فرانسه در این مرحله به مصاف یاران کریستیانو رونالدو در تیم ملی پرتغال رفتند که پس از تساوی در وقت های قانونی و اضافه، در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۳ از سد حریف خود گذشتند.

دوئل جذاب فرانسه - اسپانیا/ «ماتادورها» به دنبال شکار «خروس‌ها»

مسیر اسپانیا برای رسیدن به نیمه نهایی

تیم ملی اسپانیا را باید مقتدرترین تیم این دوره از مسابقات بدانیم. شاگردان «د لا فوئنته» در مرحله گروهی با برتری برابر تیم های کرواسی (۳ بر صفر)، ایتالیا (یک بر صفر) و آلبانی (یک بر صفر) و با کسب ۹ امتیاز به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود کرد.

اسپانیا در مرحله یک هشتم نهایی گرجستان را با نتیجه ۴ بر یک در هم کوبید و آلمان را در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۲ بر یک از پیش رو برداشت.

نظر آنتوان گریزمان در خصوص این دیدار

آنتوان گریزمان ستاره تیم ملی فرانسه درباره این بازی حساس گفته است: «اسپانیا واقعاً تیم خوبی دارد، اما هیچ تیمی ترسناک نیست. ما به خودمان ایمان کامل داریم و هر کاری می کنیم تا بتوانیم به فینال برسیم. تنها یک بازی مانده تا به فینال برسیم. بودن در جمع ۴ تیم برتر همیشه احساس خوب و مثبتی دارد. باید از بودن در این تیم فرانسه لذت ببریم، چون می توانیم هر حریفی را شکست دهیم.»

دوئل دو تیم گران قیمت یورو

مجله آماری اوپتا در گزارشی به گران‌ترین بازیکنان دو تیم پرداخت. در این فهرست پنج‌نفره کیلیان ام‌باپه در صدر قرار دارد. ارزش این بازیکن فرانسوی ۱۸۰ میلیون یورو اعلام شده است. بعد از ام‌باپه در جایگاه دوم نوبت به رودری، کاپیتان ماتادورها، می‌رسد که ستاره بی‌چون و چرای همشهری‌ها در فصل گذشته بود. او با تیم ملی فوتبال اسپانیا هم نمایش بسیار خوبی در یورو ۲۰۲۴ داشته و ارزش او ۱۲۰ میلیون یورو اعلام شده است. کاماوینگا و شوامنی دو بازیکن فرانسوی با ۱۰۰ میلیون یورو در رده‌های سوم و چهارم هستند و لامینه یامال ۱۶ ساله هم با ۹۰ میلیون یورو پنجمین بازیکن گرانقیمت در ترکیب دو تیم است.

ارزش کل بازیکنان فرانسه ۱.۲۳ میلیارد یورو اعلام شده است. این در حالی است که ارزش کل بازیکنان اسپانیا ۹۶۵ میلیون یورو برآورد شده است.

دوئل جذاب فرانسه - اسپانیا/ «ماتادورها» به دنبال شکار «خروس‌ها»

آمار بازی های رو در رو

تیم های ملی فوتبال فرانسه و اسپانیا تاکنون ۳۶ بار در رقابت های مختلف به مصاف هم رفته اند که ۱۶ برد برای اسپانیا، ۱۳ برد برای فرانسه و ۷ تساوی به ثبت رسیده است. آخرین بازی این دو تیم در سال ۲۰۲۱ در مسابقات لیگ ملت های اروپا بود که فرانسه موفق شد با نتیجه ۲ بر یک از سد اسپانیا عبور کند.

آمار مسابقات رسمی

۲۷ ژوئن ۱۹۸۴: فرانسه ۲- صفر اسپانیا (پیروزی فرانسه، جام ملت‌های اروپا)
۲۰ فوریه ۱۹۹۱: فرانسه ۳- یک اسپانیا (پیروزی فرانسه، جام ملت‌های اروپا)
۱۲ اکتبر ۱۹۹۱: اسپانیا یک -۲ فرانسه (پیروزی فرانسه، جام ملت‌های اروپا)
۱۵ ژوئن ۱۹۹۶: فرانسه یک - یک اسپانیا (مساوی، جام ملت‌های اروپا)
۲۵ ژوئن ۲۰۰۰: فرانسه ۲- یک اسپانیا (پیروزی فرانسه، جام ملت‌های اروپا)
۲۷ ژوئن ۲۰۰۶: اسپانیا یک -۳ فرانسه (پیروزی فرانسه، جام جهانی)
۲۳ ژوئن ۲۰۱۲: اسپانیا ۲- صفر فرانسه (پیروزی اسپانیا، جام ملت‌های اروپا)
۱۶ اکتبر ۲۰۱۲: اسپانیا یک - یک فرانسه (مساوی، جام جهانی)
۲۶ مارس ۲۰۱۳: فرانسه صفر - یک اسپانیا (پیروزی اسپانیا، جام جهانی)
۱۰ اکتبر ۲۰۲۱: اسپانیا یک - ۲ فرانسه (پیروزی فرانسه، لیگ ملت‌های اروپا)

دوئل جذاب فرانسه - اسپانیا/ «ماتادورها» به دنبال شکار «خروس‌ها»

لوئیس د لا فوئنته، سرمربی اسپانیا:

برای من، موفقیت نتیجه‌ی کار و تلاش فراوان است. موفقیت یعنی کار، تلاش، فداکاری، و اگر همه چیز را بدهی، هرگز شکست نخواهی خورد.

دیدیه دشان، سرمربی فرانسه:

ما به نیمه‌نهایی رسیدیم و این یک دستاورد است، حتی اگر مردم انتظار داشته باشند که ما به این مرحله برسیم باز هم برای ما یک موفقیت و دستاورد محسوب می شود. حتی اگر ما تیم کاملی نبوده باشیم باز هم من به بازیکنانم افتخار می کند. می‌خواهم از این لحظه استفاده کنم و از آن بهترین بهره را ببرم.

ترکیب احتمالی اسپانیا

دروازه‌بان: اونای سیمون
مدافعان: خسوس ناواس، ناچو، آیمریک لاپورته، مارک کوکوریا
هافبک‌ها: دنی اولمو، رودری، فابین روئیز
مهاجمان: لامین یامال، آلوارو موراتا، نیکو ویلیامز

ترکیب احتمالی اسپانیا نشان‌دهنده ترکیبی متعادل از تجربه و جوانی است. دروازه‌بانی اونای سیمون، که تجربه خوبی در مسابقات بزرگ دارد، و حضور مدافعانی مانند ناچو و لاپورته به همراه بازیکنان جوانی مثل کوکوریا، ترکیبی مستحکم در خط دفاعی ایجاد می‌کنند. در خط هافبک، دنی اولمو و فابین روئیز با همکاری رودری، به عنوان هافبک دفاعی، ترکیبی قوی و خلاق را به نمایش می‌گذارند. در خط حمله، حضور بازیکنان جوانی مانند لامین یامال و نیکو ویلیامز در کنار مهاجم باتجربه‌ای چون آلوارو موراتا، نشان‌دهنده توانایی اسپانیا در حمله و خلق موقعیت‌های خطرناک است.

بازیکنان محروم اسپانیا: دنی کارواخال، رابین لو نورماند

ترکیب احتمالی فرانسه

دروازه‌بان: مایک مانیان
مدافعان: ژول کنده، ویلیام سالیبا، دایوت اوپامکانو، لوکاس هرناندز
هافبک‌ها: انگولو کانته، اورلین چوآمنی، ادواردو کاماوینگا، آنتوان گریزمان
مهاجمان: راندال کولو موانی، کیلیان امباپه

فرانسه با ترکیبی قدرتمند و با حضور ستارگانی مانند کیلیان امباپه و آنتوان گریزمان وارد میدان می‌شود. دروازه‌بان مایک مانیان با عملکرد مطمئن خود، به تیم امنیت می‌بخشد. خط دفاعی فرانسه با حضور بازیکنانی چون ژول کنده، ویلیام سالیبا، دایوت اوپامکانو و لوکاس هرناندز، ترکیبی مستحکم و تجربه‌دار است. خط هافبک فرانسه با حضور انگولو کانته، اورلین چوآمنی و ادواردو کاماوینگا، ترکیبی قوی و تکنیکی دارد که می‌تواند به خوبی بازی‌سازی کند و در عین حال از دفاع حمایت کند. خط حمله فرانسه با حضور کیلیان امباپه و راندال کولو موانی، ترکیبی سریع و خطرناک است که می‌تواند دفاع حریف را به چالش بکشد.

منبع:مهر

نظر شما