شناسهٔ خبر: 67602232 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

برای استیضاح زاکانی باید به تخلفات و ایرادات جدی برسیم

جعفر تشکری هاشمی، عضو شورای شهر تهران، درباره احتمال استیضاح زاکانی گفت: موضوع استیضاح آقای زاکانی هنوز بحث جدی در شورای شهر نیست. برای این موضوع باید به تخلفات و ایرادات خیلی جدی رسیده باشیم. به نظر من الان این بحث موضوعیتی در شورا پیدا نمی‌کند، اما نقش مطالبه‌گری خودمان از شهردار را ادامه می‌دهیم.

صاحب‌خبر -

زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری حضور نیمه تمامی داشت، اما پس از کناره‌گیری به نفع جلیلی فعالیت‌های قابل توجهی کرد. عملکرد ضعیف او در مدیریت تهران نیز با کاندیداتوری‌اش دوباره مورد توجه قرار گرفت و حالا بخشی از جامعه‌ی تهران نشین انتظار استیضاح شهردار خود را دارد.

به گزارش انتخاب، جعفر تشکری هاشمی، عضو شورای شهر تهران، درباره احتمال استیضاح زاکانی گفت: موضوع استیضاح آقای زاکانی هنوز بحث جدی در شورای شهر نیست. برای این موضوع باید به تخلفات و ایرادات خیلی جدی رسیده باشیم. به نظر من الان این بحث موضوعیتی در شورا پیدا نمی‌کند، اما نقش مطالبه‌گری خودمان از شهردار را ادامه می‌دهیم. ما برای نقد شهردار جدی هستیم. تا زمانیکه شهردار پیگیر سیاست‌های ابلاغی شورا باشد، حتماً مورد حمایت ماست، اما اگر انحرافی ببینیم، بابت انحرافات جدی هستیم. در حال حاضر چنین فضایی را برای استیضاح نمی‌بینم.

وی در ادامه در رابطه با کازرار استیضاح شهردار بیان کرد: بیش از آنچه برای استیضاح شهردار باید مورد توجه قرار بگیرد، پیام این کارزار است. پیام این کارزار عدم رضایت شهروندان از عملکرد شهردار تهران است. این موارد مورد نقد را حتماً باید بررسی کنیم و هرکدام به جا و درست بود، از شهردار بخواهیم که رویه‌ها تغییر کند. اگر صرفاً مسأله سیاسی و رقابت سیاسی باشد، شورای باید تلاش کند وارد بازی‌های سیاسی نشود و در چارچوب خدمات به مردم شهر فکر کند. من این کارزار را به عنوان یک پیام می‌دانم و باید اعضا شورای شهر در تلاش برای شناسایی ایرادات و اشکالات مردم باشند. ما در هر کجا ایراد به جایی را ببینیم، با قاطعیت برخورد می‌کنیم.

تشکری هاشمی درباره تذکر به زاکانی بابت فعالیت انتخاباتی گفت: مخاطب این کارزار اعضا شورا هستند و تک تک اعضا آن را بررسی می‌کنند. اگر ابعاد سیاسی در پی استیضاح شهردار باشد به آن ورود نمی‌کنیم و معتقدیم که رقابت سیاسی نباید در خدمات‌رسانی شهری وقفه ایجاد کند. ما هر انحرافی از شهردار ببینیم از ایشان می‌خواهیم که اشکالات را رفع کند. بار‌ها نیز به ایشان تذکر دادیم و ایرادات عمدتاً رفع شده است. این حق مردم است که اگر اشکالی می‌بینند آن را رفع کنند.

نظر شما